Plugga till läkare i Köpenhamn till hösten - Forum

2009-07-17 10:34   Erika
Hej, Jag undrar om det är någon mer än jag som kommer börja läsa till läkare i Köpenhamn till hösten? Än har inte svaren kommit, men man får ju räkna med att man kommer in för att kunna börja planera. Jag hade tänkt bo i Malmö och pendla över eftersom det känns svårt att klara sig ekonomiskt på den danska sidan. Någon som tänkt som jag? Erika

RE: Plugga till läkare i Köpenhamn till hösten
2009-07-31 14:08   Amanda
Hej Erika! Jag har fått en standby-plats, vilket (jag tror) innebär att jag är antagen till våren eller nästa höst! Vet du något om hur standby-platserna fungerar? Har du sökt? :) Hälsningar Amanda Lahti

RE: Plugga till läkare i Köpenhamn till hösten
2009-07-31 17:55   Mattias
Hej! Heter Mattias o har precis fått beskedet om att jag kom in på läkarlinjen i köpenhamn. Mina planer är iallafall att fixa boende där så att man lättare lär sig språket. Såg att ditt inlägg var från den 17 så nu borde väll du ha fått beskedet? Gick d bra? Du får gärna höra av dig till mig ifall du vill. Det kan ju alltid vara skönt att lära känna någon mer när man ska plugga i ett helt annat land. Min msn: ma_bredell@hotmail.com

RE: Plugga till läkare i Köpenhamn till hösten
2009-08-01 20:01   Tanja
Hejsan Erika! Jag har fått en standby-plats i köpenhamn så jag kommer till nästa termin om inte denna termin. Kom du in, nu när svaret om antagningen har kommit? Jag hade också tänkt bo i Malmö, förmodligen. Jag kan knappt vänta, det kommer bli spännande =) Tanja

RE: Plugga till läkare i Köpenhamn till hösten
2009-08-03 00:02   Julia
Hej, Jag ska visserligen inte börja till hösten men i februari börjar jag på läkarlinjen i köpenhamn. Hade tänkt också tänkt att pendla från Malmö då det är betydligt billigare. Kom du in och ska du med på rusturen den 21:a? Julia

RE: Plugga till läkare i Köpenhamn till hösten
2009-08-03 23:45   Erika
Hej! hoppas detta svar kommer till alla nu :) Jag har kommit in nu till hosten och som jag skrivit sa planerar jag att bo i Malmo, kanns som om det ar bast ekonomiskt. Sag att nagon skrivit om rusturen, vad ar det for nagot? Befinner mig just nu i USA sa ska forsoka ordna det mesta harifran, kommer hem till Sverige igen den 13e :) Ser fram emot att traffa er alla :) Erika

RE: Plugga till läkare i Köpenhamn till hösten
2009-08-04 00:11   Amanda
Hej! Behöver man bekräfta på något sätt att man vill ha sin standbyplats eller sker detta automatiskt? :)

RE: Plugga till läkare i Köpenhamn till hösten
2009-08-04 09:53   annoh
Hejsan!' Jag börjar i februari, men skulle vilja flytta ner redan nu för att lära mej språket. Någon som är intresserad av inneboende, uthyrning av lägenhet m.m.? Louise, finlandssvensk 20 år

RE: Plugga till läkare i Köpenhamn till hösten
2009-08-04 23:47   Sara
Hejsan framtida klasskamrater :) Verkar som att alla har samma problem - boende! Är det någon som lyckats knäcka denna kluriga nöt (?), eller har lust att fortsätta sökandet tillsammans får ni gärna höra av er! /Sara

RE: Plugga till läkare i Köpenhamn till hösten
2009-08-05 04:27   Erika
Hej :) Jag undrar samma sak, om det ar nagon som fatt tag i boende men som behover nagon att bo med? Visserligen har jag tankt att bo i Malmo men eftersom jag fortfarande inte lyckats med att fa nagonstans att bo dar kan jag mycket val tanka mig att bo inneboende hos nagon i Kopenhamn, sa lange ekonomin gar ihop :) Erika

RE: Plugga till läkare i Köpenhamn till hösten
2009-08-05 10:27   anno
Hej Sara! Har så otrolit problem med att hitta bostad, men ska försöka nu hela dagen. Omöjligt att hitta en etta:S Och på vissa kollegier måste man ha pluggat 2 år för att bli optaget. Mvh Ann-Louise

RE: Plugga till läkare i Köpenhamn till hösten
2009-08-05 11:42   anno
Hej! Har hittat lediga lägenheter på boligbasen. Någom som är intressrad av att dela? mvh Louise

RE: RE: Plugga till läkare i Köpenhamn till hösten
2009-08-05 12:19   martina
Hej Alla glada! Jag har precis fått reda på att jag ska börja i köpenhamn nu till hösten. Jag bor i Malmö o hade blivit jätte glad om någon som också ska börja skulle vilja kontakta mig, hade varit underbart att få prata med någon från ens blivande klass innan det e dax att börja. Min mail är heidimackan@hotmail.com hoppas vi höres snart! vänligen martina

RE: RE: Plugga till läkare i Köpenhamn till hösten
2009-08-05 18:22   martina
Hejsan erika! Jag har också kommit in nu till hösten :) Själv bor jag i Malmö och hade blivit jätte glad om vi kunde höras innan termin starten, alltid trevligt att känna någon innan så man inte står där som ett vilset lamm hahah. Vad är det där med rusturen för ngt? maila gärna mig e inte inne här så ofta. Ha det gut! heidimackan@hotmail.com

RE: Plugga till läkare i Köpenhamn till hösten
2009-08-06 16:06   Julia
Rusturen är som en dansk nollning för att lära känna folk, både för vinter och sommarstarter.. Jag ska dit iaf!

RE: Plugga till läkare i Köpenhamn till hösten
2009-08-06 18:18   heidi
Hej igen! Idag fick jag äntligen alla papper o har anmält mig till rusturen. Är det någon som vill träffas i Malmö och ha sällskap till Köpenhamn den 21 Aug ? maila mig gärna :) heidimackan@hotmail.com

RE: Plugga till läkare i Köpenhamn till hösten
2009-08-11 18:08   Tanja
Hejsan! Jag har fått en standby-plats på köpenhamns universitet, men än så länge har jag inte fått reda på något antagningsbesked. Det verkar som att alla har fått reda på reda nu om de har kommit in i februari. Betyder detta att jag inte har kommit in förrän september 2010?

RE: Plugga till läkare i Köpenhamn till hösten
2009-08-12 12:40   annoh
Hej Tanja! Det verkar så, men ja tycker du ska ringa o kolla för säkerhetsskull!

RE: Plugga till läkare i Köpenhamn till hösten
2009-08-12 14:30   heidi
Hej! Mina papper hade försvunnit på posten och det verkar som fler råkat ut för det så ring dit annars kan du missa din plats.

RE: Plugga till läkare i Köpenhamn till hösten
2009-08-17 16:31   Tanja
Hejsan! Tack, det ska jag göra =)

RE: RE: Plugga till läkare i Köpenhamn till hösten
2009-08-19 18:46   Jonathan
Hej! Är det några göteborgare som kommit in till hösten som vill ses över en kall och snacka lite gött innan man drar ner? /Jonathan

Sveriges mest utbildande nyhetsbrev?
Prenumerera på vårt nyhetsbrev och få inspiration, rekommendationer och ett urval av våra bästa tips direkt till din inkorg! 🚀