Plugga på college i USA - Forum

2008-04-14 09:51   Felicia
Hej! Jag har alltid velat gå på college i USA, och nu mer än någonsin vill jag det! de ämnet jag redan är lite utbildad i och det jag egentligen vill jobba med är kost, hälsa och träning - friskvård! Detta är inom det ämnet jag vill läsa på college i USA! jag har via internet försökt hitta information om vad det finns för olika kurser och program, men det är väldigt svårt då jag inte är helt hundra på vad jag ska kalla allt på engelska, de orden jag söker på som hade fungerat på svenska söksidor tycks inte fungera så bra på de amerikanska sidorna. söker jag tex på hälsa - health, så är det mer program och kurser som förbereder för tex. sjuksköteska etc. inte riktigt vad jag hade tänkt mig. Läste precis i ett mail jag fick från er att det fanns utlandförmedlare, eller vad det hette. vad finns det sånna? hur kommer jag kontakt med en? eller kan ni hjälpa mig? Jätte tacksam för svar! =)

RE: Plugga på college i USA
2008-04-14 11:09   Lina
Hej! Det finns massor av olika utlandsförmedlare, alltså organisationer som hjälper dig men ansökan, visum och ibland även boende och resa. Du hittar dom här på Studentum genom att klicka på "Utbildning Utomlands" och sedan välja "med agent". Då får du upp en lista på utlandsförmedlare, länder och ämnen du kan läsa utomlands. Klicka på loggorna för att läsa mer om de olika förmedlarna. Du kan också skriva en fråga till skolan som du är intresserad av. Det gör du lättast genom att göra en sk intresseanmälan, genom att klicka på ikonen som ser ut som en pil, ”Beställ hem info”, det kostar ingenting och det är inte bindande. Så egentligen kan du beställa hem info och ställa så många frågor du vill till de olika skolorna som du tycker är intressanta. Ha det gott och lycka till!

Sveriges mest utbildande nyhetsbrev?
Prenumerera på vårt nyhetsbrev och få inspiration, rekommendationer och ett urval av våra bästa tips direkt till din inkorg! 🚀