mode design (milano, paris m.m.) - Forum

2005-03-23 15:47   annizz
hejsan jag älskar mode och allt som har med det att göra och jag skulle vilja läsa mode design utomlands i en kreativ stad, typ milano.. men vad finns det för utbildningar?? finns det förberedande inför en sådan högskola..? mitt mål är att bli designer.. men hur?? mvh anna

re: mode design (milano, paris m.m.)
2005-04-04 18:05   Aga
hej anna! ända sen jag varit 8 år så har jag älskat allt som har med design särskillt mode att göra... ska nog åka till milano eller paris med en kompis och plugga design... ska man plugga det så är det antingen italien eller frankrike som gäller helt klart! sen finns det ju mkt kurser i australien... beror på hur mkt man vill satsa på det... dvs hur mkt pengar man är villig att löägga ut på sin utbildning. ha det fint!

re: mode design (milano, paris m.m.)
2005-04-08 16:24   Lena
Hej, Vi kan hjälpa dig med studier i modedesign i Milano och på den skolan som rankas som nr 1 i Italien (Istituto Marangoni). Du kan maila mig på lena@newworldstudies.es

Ang: modedesigner
2005-11-20 01:06   NADYA-modedesigner
Hej, Jag vill också bli mode designer.. Just nu går jag en 14 veckors mode och design kurs i studiefrämjandet i Sthlm.. Min dröm är att designa brudklänningar.. Men hur blir man en modedesigner? Vilka utbildningar måste man gå? Kostar alla? Hur och var kan man söka jobb sen efter sin utbildning? Finns det ställen man kan praktisera på? Jag skulle bli oerhört tacksam om ni kunde hjälpa mig... Tack.. Mvh Nadya...

Ang: mode design (milano, paris m.m.)
2005-11-20 03:59   aga
hej! nar hade du tankt plugga design??? Mvh aga

Ang: mode design (milano, paris m.m.)
2005-11-23 22:55   Therese
Hej! Är bara lite nyfiken på om du har tänkt söka till hösten 2006? Själv har jag tänkt ta en kortare kurs på Central saint Martins i London i vår och söka skolor till hösten. Har även läst modedesign samt sömnad och mönsterkonstruktion. MVH/Therese

Ang: mode design (milano, paris m.m.)
2005-11-29 05:30   aga
hej! jag vill borja plugga till varen ja. men jag vet inte i vilken stad annu. london later spannande :) hur lang ar den utbildningen? Mvh Agnieszka

Ang: mode design (milano, paris m.m.)
2005-11-29 05:32   aga
hej therese har du nagon mail jag kan na dig pa? mvh a

Sveriges mest utbildande nyhetsbrev?
Prenumerera på vårt nyhetsbrev och få inspiration, rekommendationer och ett urval av våra bästa tips direkt till din inkorg! 🚀