Människor - Forum

2007-12-10 22:14   M. Ö
Hej! Jag är en kille boende i Uppsala som till hösten ska plugga till läkare i Ungern till hösten, närmare bestämt i debrecen. Jag söker andra människor som ska dit, som kanske vill lära kännas och snacka etc..? Hör av er isåfall!

Ang: Människor
2007-12-12 00:05   aureole
Hej! Har du kommit in på Debrecen? Jag funderar nämligen på att söka dit. Du kanske kan ge mig några pionters...Om de har ngn agent man söker genom etc. Svara gärna till min mejl //Aureole

Läkare
2007-12-12 21:17   M. Ö
Vet inte om din mail står någonstans :p hittar den inte i alla fall. Jag tror du kan söka genom en agent, men det gjorde inte jag i alla fall. jag skickade ett mail direkt till personen som har hand om frågarna. Han jobbar nog på skolan där skulle jag tro. Känner personer där, fick mailen av dem. När du skickar mailet så får du tillbaka svaret och där stor information om provtillfällen, skolan etc. Längt ned på mailet finns ett antal frågor du ska svara på. Inget prov, alltså ditt namn, adress osv. Provet är på engelska. Provet ska inte vara allt för svar, av vad jag hört. Jag själv har inte gjort det än, ska göra det nu i vår. Ytterligare frågor? fråga på.. :)

Ang: Människor
2007-12-31 19:56   Diana
Tja. Funderar också på att plugga till läkare i ungern, men det är ju så förbaskat dyrt. Hur finansierar man sina studier. Kan man ta ett lån? Svara på min mail om du vill. Vore tacksam för svar och lycka till med studierna! Man blir lite avis :) måste jag säga. min mail är asketism2hotmail.com

läkare-ungern
2008-01-02 14:05   M. Ö
Hej Diana! Jag skulle aldrig haft råd om jag inte lånade från CSN. Jag tänkte också så förut: "det är sjukt dyrt" men sen bestämde jag mig: jag vill bli läkare, en sådan sak som pengar ska inte behöva stoppa mina planer. CSN lånar ut ÁLLT, blir mycket skulder men man får allt tillbaka genom sin höga lön och det roliga arbetet man kommer ha! du kommer liksom kanske betala 500-1000 kr/mån, vad är det på dina höga lön och det roliga arbete du kommer att ha! Och statusen man får i och med yrket :) Jag har bestämt mig, jag ska bli läkare :D

Ang: Människor
2008-01-10 19:46   Jasmine
Hej! Gud vad duktig och modig du låter. Lycka till nu, verkligen! Visst ska inte pengar hålla en undan från att uppfylla sina drömmar! Du pratar om en agent, någon man kan kontakta på skolan. Skulle du kunna dela med dig av denna persons mail eller hemsidan till skolan eller liknande? Jag vet inte precis var jag ska börja... Du får jättegärna svara på min mail: jasse hotmail.com eller lägga till mig på msn messenger.. Då kan du även höra av dig under nästa termin, när ditt lilla äventyr börjar! Hoppas du hör av dig..

Sveriges mest utbildande nyhetsbrev?
Prenumerera på vårt nyhetsbrev och få inspiration, rekommendationer och ett urval av våra bästa tips direkt till din inkorg! 🚀