läsa till läkare i polen? nej!!! - Forum

2005-09-13 10:07   sandra
hej jag blev intagen till läkarprogrammet nu till höst, och har funderat mycket på detta...men mit svar blev nej...jag tackade nej till det då jag förståd att man ska läsa där i 6 år...bort från familjen och vänner och sverige...och sedan så ville jag inte ha en skuld på minst 700.000 när jag kommer tillbax...och sedan finns det andra sätt att läsa till medicin alla ni ska vill söka,,,tänk igenom detta någa, det finns många bra gratis utbildningar i sverige,,,och fundera först och främst varför NI VILL BLI LÄKARE.. jag ville också läsa till läkare för några år sedan, men efter att ha läst Medicin (läkemedel, apotekarprgram) så kom jag fram till att Farmaci är det jag vill sysla med i framtiden....Om någon undrar hur det är att läsa till apotekarprogram så kan ni maila mig,... som en läkare som föreläste oss sa till oss en gång: Det är skönt att det finns så mycket läkemedel nu för tiden när man jobbar som läkare...hehehe ha det finnt och lycka till alla... vass_6@hotmail.com

Ang: läsa till läkare i polen? nej!!!
2005-09-13 16:28   beK
Tänkte bara säga att många av de från Polen kommer tillbaka 3ggr, så "vassa" som du och människovänliga, trevliga med patienter.

Ang: läsa till läkare i polen? nej!!!
2005-10-03 20:50   DAG
Har någon lust att utveckla ovanstående inlägg något mera....?

Ang: läsa till läkare i polen? nej!!!
2006-12-11 18:14   lena
hej jag fick också plats förra året men tackade nej, nu har jag kommit in i sverige istället och läser till läkare på göteborgs unniversitet!!!!!!!

RE: läsa till läkare i polen? nej!!!
2008-10-21 17:45   jasmin
hej lena! vad hade du i snitt? det är ju nästan omöjligt att komma in i sverige....:/ ha dt bra, jasmin

Sveriges mest utbildande nyhetsbrev?
Prenumerera på vårt nyhetsbrev och få inspiration, rekommendationer och ett urval av våra bästa tips direkt till din inkorg! 🚀