läkarutbildning, Targu-Mures, Rumänien - Forum

2009-09-04 20:33   man
Hej! finns det någon som kan vara så ärlig och säga hur läget är i rumänien? Hur är läkarutb. i Targu-Mures? Hur fungerar saker och ting? Fått höra mkt negativt... Man ska ju ändå spendera 6 år där, det ska ju ändå vara en plats där man trivs. Gärna info om hur utb är, jag vet att den är på 6 år. men praktik, hur ofta gör man det? och får man göra det I sverige? Man måste ju göra AT- tjänsten I sverige för att få svensk läkarleg. Tacksam för svar, gärna så snart som möjligt... Mvh

RE: läkarutbildning, Targu-Mures, Rumänien
2009-09-09 17:07   SweStudent
hej. jag pluggar läkarutbildningen i Timisoara men jag tror inte att det e så stor skillnad på städer i rumänien och utbildningen är mer eller mindre samma bara till olika pris Rumänien är ett soft land . Det är lätt att lära känna nytt folk och de är överdrivet hjälpasamma. Eller så har jag haft tur. man måste vara lite driftig , men allt löser sig oftast ändå! du har 3 prekliniska år och tre kliniska praktik ingår. Man kan få göra det i sverige men då måste man ha kontakter här AT är inte obligatorisk för Rumänsk utbildade läkare och du kan börja direkt med ST för frågor och funderingar mejla mig : Doctors@live.se

RE: läkarutbildning, Targu-Mures, Rumänien
2009-09-19 17:56   B.K.
Hej! Jag har kommit in i Tirgu Mures, och har tänkt och flyga dit veckan som kommer (28/9 ell 29/9). Har någon kommit in i Tirgu Mures och som har planer på att flyga dit snart får ni gärna höra av er?? Mvh

RE: RE: läkarutbildning, Targu-Mures, Rumänien
2009-09-23 17:43   C.B
Hej jag har också kommit in på Tirgu-mures och tänkte åka ner på tisdag. Det skulle vara jätte bra om vi pratade med varandra ringde och traffades så fort som möjligt. Hör av dig till mig via mejl: chandini_ballchand2@hotmail.com

RE: RE: läkarutbildning, Targu-Mures, Rumänien
2009-09-24 09:25   C.B
Hej! Till dig som har kommit in. Det har jag också. Det skulle vara bra om vi kunde prata hör av dig till mig : chandini_ballchand2@hotmail.com Mvh

RE: RE: RE: läkarutbildning, Targu-Mures, Rumänien
2009-09-24 21:43   B. K.
Hej chandini_ballchand2@hotmail.com! Har addat dig nu,

RE: läkarutbildning, Targu-Mures, Rumänien
2009-11-21 14:04   k
Hej. Jag tankte soka till lakarlinjen i rumanien for hostterminen 2010 och jag skulle garna vilja komma i kontakt med folk som tanker ocksa soka till rumanien till hosten. Vi kan byta fragor och funderingar, det ar inte sa kul att aka till ett frammande land ensam. Adda mig garna, msn: kristian2010@hotmail.co.uk

RE: läkarutbildning, Targu-Mures, Rumänien
2010-02-20 19:13   pedram
jag och en polare orkar inte med ansökningen så vi går genom medinro.se .. mina kompisar pluggar redan i cluj och de sa att de är ok.

Sveriges mest utbildande nyhetsbrev?
Prenumerera på vårt nyhetsbrev och få inspiration, rekommendationer och ett urval av våra bästa tips direkt till din inkorg! 🚀