Läkarutbildning på DANSKA - Forum

2006-12-29 19:11   Orolig NV-are
Hej, jag undrar hur det är att studera medicin i Danmark med tanke på språket. Är all litteratur på danska? Om detta är fallet, kan man få tag på översatta versioner på svenska eller engelska? Hör gärna av er antingen via min mail eller svara i denna tråden. Tack!!!

Ang: Läkarutbildning på DANSKA
2007-01-08 10:41   Karl
En ganska stor del a litteraturen är på engelska. lite beroende på vilken litteratur som resp universitet väljer att använda sig av. för övrigt så är inte skriftlig danska speciellt svår att förstå, lite värre med den muntliga men efter ett par månader är det nog inget problem.. i köpenhamn erbjuds en danskakurs för nordiska studenter.

Ang: Läkarutbildning på DANSKA
2007-01-11 13:35   Sofia Andersson
Hej Karl ! Pluggar du i Danmark nu? Jag är intresserad av att plugga medicin i Danmark, men vet dess värre inte hur jag ska göra. Vart ska jag skicka in min ansökan och vad krävs för att få plugga i Danmark? Du får jätte gärna kontakta mig genom min mail: fia_1502@hotmail.com Med vänliga hälsningar, Sofia Andersson.

Ang: Läkarutbildning på DANSKA
2007-02-05 22:04   ang språket
Hejsan! Om du överväger att läsa medicin i Danmark är det första du måste acceptera SPRÅKET! Och inte studierna! Hur tror du annars att du ska klara av kliniken i DK? och stucierna... allt är på danska i början och danska är självklart tycker jag när man är medicin stud i DK. MVH med stud i Odense

Sveriges mest utbildande nyhetsbrev?
Prenumerera på vårt nyhetsbrev och få inspiration, rekommendationer och ett urval av våra bästa tips direkt till din inkorg! 🚀