läkarutbildning i Ungern - Forum

2011-02-23 19:14   Rita

Hej!
Jag funderar på att läsa läkarprogrammet i Ungern! är det någon här som pluggar i Ungern eller känner till nån bra universitet och kan rekomendera det till mig?
Är utbildningen mycket svårt? hinner man med fritid, gymmet och sånt?

Jag lästa på några inlägg att människor är rasister där .. stämmer det? :D

Med Vänliga Hälsningar


RE: läkarutbildning i Ungern
2011-03-27 23:18   o

Hej Rita!

Jag har bestämt mig för att plugga i pecs, ungern till hösten. jag reste omrking i östeuropa i 5 veckor i sommras och kollade på alla universitet som erbjuder läkarprogrammet. jag tycker mest om pecs, en liten fin studentstad i södra ungern. jag har varit där 2 gånger senaste 6 månaderna. har pratat med många studenter i olika år, min uppfattning är att studierna och livet fungerar väldigt bra.

skriv ett mail om du vill fråga något!

oliver
olly__@hotmail.com


RE: läkarutbildning i Ungern
2011-04-07 15:26   ssortiz

Hej!
Jag ska studera i Debrecen, som är väldigt bra, den ligger i Ungerns näst största stad och har väldigt goda pre-kliniska år samt kliniska år, dom sammarbetar ochså med många sjukhus utomlands så man kan göra praktik i andra sjukhus m.m.

Människor i Ungern är inte rasistiska men de värnar om sitt land, har du bott där i 2+ år och inte kan säga ett ord i ungerska så kommer dom nog att bli arga, så det är nästan som i Sverige!

Läkarutbildningen är svår, den är svår i alla länder och ska du bli läkare så måste du offra vissa saker som fritid m-m- men visst ska du hinna med det om du är strukturerad, finns massvis med folk som hinner med fritid gym osv.

kontakta mig om du har mer frågor eller vill prata och planera!

Simon.Stancovich@hotmail.com


Sveriges mest utbildande nyhetsbrev?
Prenumerera på vårt nyhetsbrev och få inspiration, rekommendationer och ett urval av våra bästa tips direkt till din inkorg! 🚀