Läkarutbildning i Polen - Forum

2006-03-21 18:03   Jeanette
Hejsan! Jag har tänkt söka läkarutbildning utomlands och det lutar mot Polen. Skulle jätte gärna vilja ha kontakt med andra studenter som går/ska gå läkarprogrammet i Polen och också i andra länder så man kan jämföra. Har hört att ungerfär hälften av alla från skandinavien som börjar läkarprogram utomlands slutar och åker hem igen. Är det så och varför? Har också hört att man kan gå ett eller flera år utomlands och sen få komma hem till Sverige och plugga resten i mån av plats, nån som vet om det stämmer?? Skulle vara jätte tacksam om nån hade svar på nån fråga och om nån som går/ska gå kunde höra av sig så man kunde byta info. MvH Jeanette

Ang: Läkarutbildning i Polen
2006-03-22 17:21   Michael
Tjena! Jag tänker också plugga till läkare i Polen, förmodligen från och med nästa termin. Funderar faktiskt kring Warszawa. Själv kommer jag från Polen och bodde i Sverige i cirka 4 år. MVH Michael

Ang: Läkarutbildning i Polen
2006-03-23 12:29   Eiffel
Jag har frågat man kan åka hem efter två år och och plugga om det finns plats själv ska jag söka nåt ställe i polen

Ang: Läkarutbildning i Polen
2006-03-29 17:10   stina
hej! vad menar du med att man kan få komma hem och plugga i sverige "om det finns plats"? Är det inte alltid helt fullt på läkarutbildningarna i sverige? Är det platser som finns för att någon hoppat av? Kan inte vara så stor sannorlikhet att få plats då eller? Funderar själv på Gdansk i Polen.

Sveriges mest utbildande nyhetsbrev?
Prenumerera på vårt nyhetsbrev och få inspiration, rekommendationer och ett urval av våra bästa tips direkt till din inkorg! 🚀