Läkarutbildning i London - Forum

2006-10-31 10:21   Di
Hej alla glada! Jag har sökt till läkarutbildningen i London (UCL och IMP) till 2007 och tänkte höra om det finns fler som ska plugga till läkare där... Om så är fallet skulle det vara kul att kanske fixa boende och sådana saker tillsammans. Hör av er! Ps lämna mail eller msn så att vi kan prata mer om ovanstående.

Ang: Läkarutbildning i London
2006-11-20 21:06   Olov
Jag skulle väldigt gärna vilja höra mer om detta. Skicka ett mail till mig på olov.k@home.se. Hur och när söker man?

Ang: Läkarutbildning i London
2006-11-30 14:06   trött
vil hemskt gärna vet mer jag också! hör gärna av dig till mig är du snäll =) arwen8107@hotmail.com...

Ang: Läkarutbildning i London
2006-12-06 13:01   KH
hej!! Jag skulle gärna vilja få reda på mer på hur man söker till London. Hör av dig är du snäll? K_hotek@hotmail.com

Ang: Läkarutbildning i London
2006-12-07 15:53   di
Hej, Har någon av er sökt till utbildningen? Jag vill ha kontakt med andra som väntar på svar för att komma in i London så att vi ev kan fixa boende och sådana saker tillsammans.... För övrigt söker man en gång per år (sista datumet för 2007 var 15 sept 06) det är inte så komplicerat utan man översätter sina betyg till engelska sedan går man in på ucas.com för att ansöka via ett system som heter apply. Det kostar £15 för att söka till universitet och all information man kan tänkas behöva finns på deras hemsida. Ni kan även vända er till british council i Stockholm om ni har mer specifika frågor... Man behöver en referens (dvs en lärare som skriver om era akademiska färdigheter) och så måste man skriva ett personligt brev där man talar om varför man söker till just denna utbildning - personal statement. Det finns pdf filer att ladda ner om brevet och referensen så att man vet vad man bör ta med samt annan information av intresse. Man måste kunna engelska flytande så det finns olika test man kan göra. För vissa universitet måste man även göra olika antagningsprov tex BMAT och UKCAT det bästa är att kolla upp universitetens hemsidor för att se vad de kräver. Det är mer eller mindre allt! Lycka till med allt, och kom i håg att det tar tid att göra ovanstående så ett år kanske inte är så dumt i alla fall :)

Ang: Läkarutbildning i London
2006-12-07 16:05   sd
Tjena! Detta är min msn Real_86@hotmail.com undrar om du kan höra av dig. MVh karim

Ang: Läkarutbildning i London
2006-12-25 15:09   nicole
hej, har ocksa sokt lakarlinjen i London men vi far ju inte svar om vi har kommit in forrans i April sa att soka lagenhet ar nog lite for tidigt men om, mot formodan, det skulle ga sa ar jag absolut intresserad. hur har det gatt for dig? du kan kontakta mig pa min mail nicole_bloch@hotmail.com nicole

RE: Läkarutbildning i London
2008-02-20 23:39   pola
jag har en fråga? När man söker till läkare utbildningen i England kolla de på betyg, ska man höga betyg som här i Sverige 20,00 för att komma in eller de tar in alla

RE: Läkarutbildning i London
2010-02-21 23:21   Läkare i london
Hej! Jag funderar på att söka till läkarutbildningen i London och undrar ifall ni skulle kunna svara på lite frågor jag har? Jag undrar lite hur hela systemete fungerar där? Kommer man endast in med betyg? Isåfall hur höga måste de vara? Har de inte andra system än betyg att komma in på? Tex ngt förbredelsekurs innan man kommer in? Eller något prov man måste göra innan eller ifall det finns skolor man kan betala? Skulle vara jätte snällt ifall du kunde svara:) Mvh Lilli

Sveriges mest utbildande nyhetsbrev?
Prenumerera på vårt nyhetsbrev och få inspiration, rekommendationer och ett urval av våra bästa tips direkt till din inkorg! 🚀