Läkarutb Rumänien HT09? - Forum

2009-01-16 02:23   Jocke
Hej! Jag tänkte söka till utbildningen nu i höst! Jag är tacksam för information hur man går tillväga för att söka? Vilka betyg som krävs, om det är något antagningsprov osv. Det hade vart trevligt om ni skrev hur ni gick tillväga och om det finns hjälp att få av agent etc. Tack på förhand /jocke

RE: Läkarutb Rumänien HT09?
2009-01-16 18:46   *E*
Hej, jag ska nog också till rumänien HT09 istället för ungern och har samma problem som dig, vet inte hur jag ska gå tillväga riktigt. Har bara fått www.pluggamedicin.se i tips....

RE: Läkarutb Rumänien HT09?
2009-01-22 13:37   Peter
Ni som inte gått det naturvetenskapliga programmet är kan ju glömma att klara er i läkarlinjen i Rumänien.

RE: Läkarutb Rumänien HT09?
2009-02-01 21:01   medstuddd
Kolla medinro.se .. de är billigare. Jag har själv sökt genom de. Jag pluggar i Cluj nu.

RE: Läkarutb Rumänien HT09?
2009-02-02 01:23   Michael
Jag ska plugga till läkare i CLUJ HT 2009. Visst. Det är enkelt att komma in och det fordrar inga särskilda betyg, men det är hårt. 70% av svenskarna hoppar av första året(!) för att de inte klarar av studierna. Jag gick själv el-programmet på gymnasiet men har läst in fys a+b, kem a+b, bio a+b och ma d på komvux med snittbetyg nära mvg. Även om inte naturkurserna behövs för att komma in så vet jag så mycket som att man är chanslös utan baskunskaperna de ger, kemin är viktigast. Hade varit kul att komma i kontakt med fler som ska börja studera i cluj till höst. adda: micke_ad@hotmail.com

RE: Läkarutb Rumänien HT09?
2009-02-08 18:32   roland_andersson@live.se
Tjena Jocke jag är också väldigt intresserad av att plugga till läkare ht2009 i cluj ifall du har fått reda på information och hur man ska gå tillväga så maila mig och berätta. tack på förhand

RE: Läkarutb Rumänien HT09?
2009-02-22 14:17   Mihai H