Läkarstudier - olika skolors utbildningssystem? - Forum

2013-02-19 22:18   Michael

Hejsan

Pluggar 4e terminen läkarprogrammet på ett universitet i Polen. Undrar om det är liknande skolsystem på andra universitet runtom i Polen eller övriga Europa? Här har vi flera prov / vecka samt obligatorisk närvaro på alla lektioner, och är man sjuk och har doctors note så blir man ändå bestraffad med uppsatsskrivning för att "ta upp" den missade lektionen, klarar man inte uppsatsskrivningen får man inte göra första tentan utan gå direkt till omprovet...

Och har man inte snittet 3,0 på alla deltentor fram till examen i juni, så får man inte skriva den, inte heller examen-omprovet i september = repetera hela året och gå på allting igen. Är det samma skolsystem på andra polska medicinutbildningar?

Beskriv gärna hur det är på er skola, vad som gäller där? Vore tacksam för svar, då jag ser mig om efter att söka till en annan skola, om det finns något skolsystem någon annanstans som passar mig bättre.

Mvh Michael


RE: Läkarstudier - olika skolors utbildningssystem?
2013-04-13 16:24   Marco

Låter inte kul. Planerade själv att söka till Polen. Vilken skola gäller det exakt?


Sveriges mest utbildande nyhetsbrev?
Prenumerera på vårt nyhetsbrev och få inspiration, rekommendationer och ett urval av våra bästa tips direkt till din inkorg! 🚀