Läkarstudier i Riga & Polen - Forum

2011-03-21 13:43   Anna E

Hej!

Jag är intresserad av att studera till läkare i Polen eller Riga, då jag inte kommer in här i Sverige. Jag skulle bara vilja ha lite information från någon av er som studerar till läkare i Polen eller Riga nu - hur tycker ni att det är? Trivs ni?

En annan sak - är det någon som vet hur svårt det är att byta från en läkarutbildning i Polen/Riga till en plats på ett av de svenska universiteten, efter några terminer?

Tack på förhand, och god dag på er!


RE: Läkarstudier i Riga & Polen
2011-03-25 10:50   Christian

Trivs underbart bra :) Studerar i Polen, Wroclaw.

Har du några frågor svarar jag gärna via e-mail eller skype.

s_c_h_o_n@hotmail.com


RE: Läkarstudier i Riga & Polen
2011-03-30 00:55   .

hej.

jag reste runt i öst europa i 5 veckor i sommras och kollade på många universitet som erbjuder läkarprogrammet. i polen så rekommenderar jag krakow. gdansk har många svenskar men staden är inte så mycket. om du tänker på polen bör du tänka på ungern. jag tycker ungern är bättre. ska faktiskt börja i en studentstad som heter pecs i södra ungern till hösten. jag tror inte på riga, bättre att ta en mer prövad destination.

hör av dig om du har några frågor

oliver
olly__@hotmail.com


RE: Läkarstudier i Riga & Polen
2011-11-28 11:22   Sinan

Student från riga här. Trivs själv underbart och studerar i Riga Stradins University =)
Om du har frågor så kan du kontakta mig på sinan_nazar@hotmail.com


Sveriges mest utbildande nyhetsbrev?
Prenumerera på vårt nyhetsbrev och få inspiration, rekommendationer och ett urval av våra bästa tips direkt till din inkorg! 🚀