Läkarstudier i Gdansk - Polen - Forum

2011-07-04 16:23   Blivande läkarstudent

Hej,
jag ska åka till Gdansk nu i höst 2011 och tänkte höra med någon angående böcker.
Vilka ska inköpas egentligen? Långa listor finns på de länkarna man fick men man ska väl inte ha alla?!

Kontakta mig gärna via msn: 001@live.se


RE: Läkarstudier i Gdansk - Polen
2011-07-21 10:22   k

Det räcker om du köper böckerna i Histology och Anatomy. Resten behöver du inte/kan köpa sammanfattningshäften nere i Polen. Köp verkligen inte The Cell!!!

Alltså Netter- atlas
Gross anatomy
Clinical anatomy

och sen histologibok Colortextbook eller nåt heter den

Ses i höst!


RE: Läkarstudier i Gdansk - Polen
2011-07-27 11:33   J

Tack för ditt svar!

Jag har redan köpt en anatomi textbok, Gray's Anatomy för den var rekomenderad av en läkarstudent. Hoppas jag inte har begått ett misstag där.

I många bloggar varnas det om The Cell tydligen..

Vi ses ;)


RE: Läkarstudier i Gdansk - Polen
2011-12-28 16:23   H.H

Hej!

Jag håller på och söker till läkare i Polen också. Men jag kan inte bestämma mig mellan Gdansk eller Wroclaw. Skulle ni kunna ge mig lite information?
- Jag är inte efter "party life" utan jag vill bara studera och helst på en plats där de har goda tillgångar så att man kan bli det man vill bli.

Hoppas på ett svar.
ni kan kontakta mig via mail om det är lättare
haval__1988@hotmail.com


RE: Läkarstudier i Gdansk - Polen
2011-12-29 11:05   pp

Hej. jag läser i gdansk men om jag hade mäjlighet att välja om skulle jag ha åkt till Wroclaw :) När man väl ha börjat på ett ställe är det väldigt svårt att byta stad och skola. Gdansk är en tuff skola, tuff på ett fel sätt.


RE: Läkarstudier i Gdansk - Polen
2012-06-11 18:30   H.

Hej! hur går det för dig med studierna nu (001@live.se)? hur är folket i Gdansk? hur är lärarna? har hört att de är himmelen på jorden av alla jag känner som pluggar där. tänkte att det få räcka med 3 år jobb, ska söka in nästa år. kan du berätta lite va som krävdes för provet Hassan


RE: Läkarstudier i Gdansk - Polen
2012-06-11 18:35   M.

Hej Haval_19888 läkarutbildningen är svår och vill man något så ska inte ett "tuft" universitet stoppa en. jag har läst i gdansk ett tag, visst det tog tid att komma in i rytmen men när man väl lärde sig hur man ska plugga gick de galant! jadå, gdansk är perfekt både för de som vill plugga och för de som vill festa oxå! Lycka till


Sveriges mest utbildande nyhetsbrev?
Prenumerera på vårt nyhetsbrev och få inspiration, rekommendationer och ett urval av våra bästa tips direkt till din inkorg! 🚀