Läkarstudent Riga våren 2011 - Forum

2010-11-22 17:54   Felicia

Hej!
Jag undrar om det är några där ute som liksom jag har sökt in till läkarlinjen i Riga vårterminen 2011? Någon som har tänkt åka dit och kolla in läget eller som kanske redan studerar/har hälsat på där? Skulle vara kul att få veta lite mer om vad man nu har gett sig in på... :)


RE: Läkarstudent Riga våren 2011
2010-11-26 15:06   Erik

Hej!
Jag läser första terminen på läkarprogrammet i Riga just nu. Jättekul att höra att du också sökt in. Rent generellt trivs jag kanonbra, det är naturligtvis en stor omställning jämfört med att plugga i Sverige, men än så länge har allt gått fint och man börjar allt mer komma in i systemet. Jag förstår att du har en massa frågor och jag skulle kunna skriva en hel uppsats om hur det är att läsa härborta, men det är bara att fråga på om det är något särskilt som du undrar över. Min mailadress är: faxen87@hotmail.com så det är bara att höra av sig dit om du undrar över något.

//Erik


RE: Läkarstudent Riga våren 2011
2010-12-29 15:07   caroline

Hej, jag ska också börja till våren!

Vart kommer du ifrån Felicia?

//Carro


RE: Läkarstudent Riga våren 2011
2011-01-17 23:58   Felicia

Erik - Jägarns vad sen jag är på att svara nu men ändå, tack för ditt mail! Var nere på en research resa i Riga och jag gillade det, så nu ska jag börja om en vecka. :)

Caroline - Vad kul! Jag kommer från Mjölby,en liten håla utanför Linköping i Östergötland. Vart kommer du ifrån? Du får gärna höra av dig till min mail istället om du vill för jag kollar nog där oftare. felicia.wallon@hotmail.se

/ Felicia


RE: Läkarstudent Riga våren 2011
2011-07-23 23:13   Sinan

Fick precis beskedet om att jag blivit antagen till att påbörja studierna inom läkarlinjen i början av september. Skulle vara skönt att få kontakt med lite folk som kommer att börja studera där samtidigt som mig ^^. Adda eller skicka mail till sinan_nazar@hotmail.com för att få kontakt med mig =)
// Sinan


RE: Läkarstudent Riga våren 2011
2012-02-09 12:21   Navid

Hej !

Jag undrar om att finnis här någon som kan svara på några frågor om antagning process och krav på läkare programmet i Riga universitet :

Jag har redan en motsvarande svensk Kandidat examen inrikting Biomedicin med tre års arbete erfarenhet som Receptarie på apotek båda i Iran och och turkiet samt ett års Lab assistant på en djur sjukhus .

Jag har pluggat till och med nionde termin på läkare programmet i Iran men tvingades att avbryta pga mina politiska åsikter mot regimen i Iran .

ville fråga om vad är antangskrav för läkare programmet i i Riga ? på STUDY ABOARD hemsida antagning kraven snitt betyg i GYM bör vara över 16 och för att kunna ansöka ! men det finns inte på season hemsida för det här program heller på Riga stradiens hemsida för läkare programmet :

Då vad är verkligen antagning krav ? om engelska språket behövs någon Tofel eller Itels eller Engelska B från GYM i sverige är tillräcklig .då bör betygen i Engelska B vara över VG ?

Jag har redan detta för ämne på Gym . Fysik A VG ,Fysik B VG , Biologi A+B MVG ,Kemi A+B MVG ,Matematik A+B+C VG och Matematk D G . Engeska A+B G

MVH Navid


Sveriges mest utbildande nyhetsbrev?
Prenumerera på vårt nyhetsbrev och få inspiration, rekommendationer och ett urval av våra bästa tips direkt till din inkorg! 🚀