Läkarintyg - Forum

2008-05-16 11:24   A
Hej! Ser att det är fler som har frågor om det här med läkarintyg. Kan man allstå fixa det hemma i Sverige? Vad ska det innehålla är ju frågan? annika.henrikson@gmail.com

RE: Läkarintyg
2008-05-16 22:47   Mikaela
Hej! Jag fick igår veta att jag kommit in i Cluj, och att mina papper var "godkända". Min hälsoundersökning gjorde jag i Göteborg och den bestod av det vanliga: puls, blodtryck, urinprov, blodprov, syn, medicinsk historik m.m, och HIV-test, TBC-test och lungröntgen. Eftersom det är så svårt att komma i kontakt med universitetet i Cluj (bara en sån sak som att den engelska delen av hemsidan ligger nere...) skrev jag ut blanketter på internet från universitet i Polen, de hälsoundersökningsblanketter som de kräver om man ska söka dit. Vet inte om Cluj kräver samma saker, men så gjorde jag i alla fall. För att få en tid så snabbt som möjligt rekommenderar jag att du går till en privatmottagning, då bör det inte ta mer än 1-2 veckor. Gör du det via en vårdcentral kan du få vänta månader om du har otur. Lycka till! /Mikaela

RE: Läkarintyg
2008-05-19 18:20   josefh
Hej! Hur lång tid tog det från att du skickade in papperna tills att du fick antagningsbesked? Skickade du in hälsoundersökningen på samma gång som ansökningshandlingarna? Mvh, Josef josef@gosse.se

RE: Läkarintyg
2008-05-21 16:24   Mikaela
Hej! Jag lämnade in papprena via en vän på plats, så jag fick antagningabeskedet direkt. Jag hade med hälsoundersökningen då, men jag tror inte det är nödvändigt att ha med den när du lämnar in dina betyg, du kan säkert komplettera med den senare. Lycka till!

Sveriges mest utbildande nyhetsbrev?
Prenumerera på vårt nyhetsbrev och få inspiration, rekommendationer och ett urval av våra bästa tips direkt till din inkorg! 🚀