läkareutbildning i Ungern/kostnad - Forum

2011-04-11 19:26   Rana

Hej!
är det nån här som pluggar till läkare i Ungern, och kan säga till mej hur mycket ni betalar i ett år?
Jag menar skolans avgift, böcker, boende , mat ........etc ;)

Mvh


RE: läkareutbildning i Ungern/kostnad
2011-04-15 17:03   .

hej!

jag börjar plugga i Pecs till hösten. Har mycket kontakt med studenter där. All information hittar du på websiten. Det kostar 14 000 per år, levnadskostnader är inte så mycket, betydligt mindre än sverige.

hör av dig om du har mer frågor!

oliver
olly__@hotmail.com


RE: läkareutbildning i Ungern/kostnad
2011-04-19 23:35   Rana

Jaha, kul ;) har du blivit intagen ??
men jag tänkte plugga i Semmelweis i Budapest.. känner du någon som pluggar där? eller vet du hur mycket det kostar där??

MVH


RE: läkareutbildning i Ungern/kostnad
2011-05-01 12:48   lisa

Det finns läkarutbildnng även i Kosice, Slovakien c:a 3 tim från Budapest. Där finns också veterinär och tandläkarutbilding. Det är billligare att bo i Kosice än i Budapest. Avgiften till veterinärutbildningen där är betydligt lägre än i Budapest. Vet inte om det även gäller läkarutbildningen.


RE: läkareutbildning i Ungern/kostnad
2011-05-08 16:25   .

ja jag börjar i september. känner flera som pluggar i ungern redan. kan gärna hjälpa dig med information etc.

kostnad beror helt på hur man vill bo och leva. det är ju självklart billigare än sverige.

/ oliver


RE: läkareutbildning i Ungern/kostnad
2011-12-13 23:47   Banin nazari

Hej, ursäkta att jag hoppar in och ställer massor med frågor! Det är nämligen så att jag tog studenten i somras och har läst naturvetenskapliga programmet. Jag har alltid drömt att bli läkare men eftersom mitt betyg inte räcker här i Sverige då jag ser inte heller någon chans på högskolaprovet som jag gjorde en gång och fick 1,1... Har jag funderat att plugga utomlands. Jag vill jätte gärna plugga i Ungern. Min första fråga är att vad ska man ha för snitt för att kunna komma in? Hur mkt ska man betala på svensk kr till universitetet samt boende och så???!!

Jag vore jätte tacksam om ni svarar på mina frågor då jag kan ordna allting!! Tusen taaaack!


Sveriges mest utbildande nyhetsbrev?
Prenumerera på vårt nyhetsbrev och få inspiration, rekommendationer och ett urval av våra bästa tips direkt till din inkorg! 🚀