Läkare Tyskland! Rostok? - Forum

2005-11-01 23:47   Philip
Jag har nyss fått upp ögonen för Tyskland! Verkar ju bra o billigt att studera till läkare där. Har läst inläggen på denna sida och ser att alla handlar om Rostok. Har den skolan bra rykte, är det lättare att komma in där eller är det för att det ligger nära Sverige? Annars finns det väl många andra Tyska städer som lockar mer? Är inne på www.daad.de och kollar runt. Läkarutbildningar finns överallt och kollar man på deras rankingar hamnar inte Rostok i topp. Iaf, är tacksam för alla svar som handlar om hur det är att läsa till läkare i Tyskland! Hur ansöker man, vilka betyg behöver man, hur lätt är det att hänga med på tyska, är det många svenskar som studerar där? osv. Allt du orkar berätta! Tack för hjälpen! Hälsningar Philip

Ang: Läkare Tyskland! Rostok?
2005-11-02 23:27   Melvin
Hej hej.. Jag undra hur du har lyckats jämföra Rostock med andra ställen. Jag har letat rätt mycke men hittar ingenstans där man kan se nån typ av rankinglista på olika Universitet i Europa. Iallafall inte dom mindre kända i Tyskland, Polen, Ungern och Tjeckien. Melvin melvin_mellander@yahoo.se

Ang: Läkare Tyskland! Rostok?
2005-11-03 14:27   Philip
på www.daad.de kan man se ranking enligt olika kategorier på de tyska universiteten.

Ang: Läkare Tyskland! Rostok?
2005-11-12 23:56   Andreas
Hej! Jag hade också tänkt att söka läkarprogrammet i Tyskland. Skulle gärna vilja ha kontakt med någon med samma plan, kanske kan man utforska tillsammans?

hej andreas! -rostock
2005-11-13 15:31   lizzie
hej andreas! mejla mej på fiskelizabeth87@hotmail.com har en del info ti dej angående rostock :P /lizzie

Ang: Läkare Tyskland! Rostok?
2006-02-18 01:19   mig
Jag har kontaktat daad och enligt dem gör du först ett intagningsprov, för att sedan bli utlottad till någon av de medicinska skolorna i Tyskland.

Sveriges mest utbildande nyhetsbrev?
Prenumerera på vårt nyhetsbrev och få inspiration, rekommendationer och ett urval av våra bästa tips direkt till din inkorg! 🚀