Läkare på varmare breddgrader? - Forum

2007-03-15 17:18   Steffe
Hej! Är det någon som vet något eller själv studerar till läkare i Mexiko, Australien annat sydamerikanskt land hur der är med svensk legitimation kostnader osv. Hur sköts antagning? tacksam för svar

Ang: Läkare på varmare breddgrader?
2007-03-19 19:28   Erica
Hej! Jag planerar själv att läsa till läkare i Australien om några år. Ska ansöka till the graduate-entry medicine program, 4 år. Då krävs det att man har en Bachelor degree sen innan. Det krävs dock en del för att söka till det programmet, vet inte riktigt hur det är med det andra. Själv då så ska jag skriva: * GAMSAT: skrivs i mars varje år (får åka till London) eller * MCAT: skrivs några ggr per år (får åka till London) * Engelska prov om ens betyg är äldre än 5 år, vilket mina är - IELTS-provet är det som gäller: Over all score: 7 (9 max) Sen ska man ju lyckas bra på en intervju också om man kommer så långt. :) När planerar du att söka? Vore kul att komma i kontakt med någon som har liknande planer. axelssonerica@hotmail.com Ha det toppen!

Sveriges mest utbildande nyhetsbrev?
Prenumerera på vårt nyhetsbrev och få inspiration, rekommendationer och ett urval av våra bästa tips direkt till din inkorg! 🚀