läkare i Rumänien i höst ??? - Forum

2007-07-28 01:15   Tatjana
Hej Är det bara jag som virrar runt och har sökt till Rumänien för att läsa till läkare till hösten ?? har inte sett el hört någon annan göra det, kostar bara 15 000 per termin, varför inte tänkte jag ...finns det någon som har någogra erfarenheter från studier i staden Cluj i Rumänien, ..dit jag kanskle ska...please hör av er om vadsomhelst angående detta ...varför är det så billigt där ?? jag nappade direkt..iaf ..hör av er om någon mer är intresserad, inga förkunskapsprov ingenting behövdes .. hälsar Tatjana

Hej
2007-07-30 22:06   FM
Hejsan. Det låter ju bra, finns det någon hemsida till universitetet? Vem kontaktar man för ansökan? mvh FM

Ang: läkare i Rumänien i höst ???
2007-08-12 12:03   tobbe
Hej Låter väldigt bra=)..var hittat man informationen om det? MVH Tobbe

läkare i rumänien
2007-08-12 13:26   Sara
Har faktiskt funderat på det också men det är ett år kvar.. du kan väl höra av dig en bit in på terminen och berätta om hur det är? min adress är skrufsen@hotmail.com ni andra som också funderear på att söka dit får också gärna ta kontakt med mig. Jag har varit inne på polen eftersom det är så många svenskar som åker dit men rumänien är ju så mycket billigare.

Ang: läkare i Rumänien i höst ???
2007-08-13 21:46   Sara
Hej! Det låter väldigt intressant, var får man information om det? Mvh

Ang läkare i rumänien
2007-08-16 13:37   per
Jag ska också börja där!! Låter skitbra och det blir inte mkt dyrare än att plugga på annan ort i sverige. Är så billigt att leva där. Min msn är per.hagelqvist@samskolan.se hör av er ni som ska dit nu i oktober.. Per

Ang: läkare i Rumänien i höst ???
2007-08-20 16:39   Erik
Hej! Jag har en fråga, hur mycket behöver man i snitt för att komma in på läkarutbildningen i Rumänien... MVH

Ang: läkare i Rumänien i höst ???
2007-08-20 23:48   Tatjana
Hej Jo jag kom in till hösten och allt okej, men jag har fått förhinder till hösten så jag fick behålla min plats för att börja nästa höst istället.. du kan väl skriva o berätta om du vill jag är såå nyfiken på hur det är där... det var ju himla synd att jag inte kunde hoppa på nu men personerna som jobbar på den här agenturen verkar jättejusta och de sparar min plats till hösten 08 Bästa hälsn Tatjana

Ang: läkare i Rumänien i höst ???
2007-08-21 13:37   Tatjana
Hej, du behöver inte ha något snitt alls ! Det är helt ointresserade av betyg och det krävs inget förtest för antagningen heller, jag blev inskriven på universitetet där endast genom att ha "ansökt" ..helt otroligt, ..man måste trots allt skicka in de papper man har på de betyg osv men det är bara något de vill ha och inge mer med det .. Tatjana

Ang: läkare i Rumänien i höst ???
2007-08-27 13:54   ace
Jag kom också in och har tänkt att åka nu denna höst, men jag har inte hört nåt från de och jag har skickat in alla papper och betyg. Är det nån som vet när man får information om när man åker och boende?

Läkarutbildning i Rumänien?
2007-09-21 14:51   Christian
Så, hur går man tillväga? Var söker man? Hur hittar man den skolan/de skolorna som tillhandahåller den utbildning man eftersträvar? När jag kikade runt på studentum.se kunde jag iaf inte hitta någon länk till rumänska skolor med läkarutbildning. Tacksam för lite guidning här! Mvh.

Intresserad
2007-09-23 12:14   AO
Är intresserad att söka läkareprogrammet i Rumänien, visste inte om det fans där ? Hur ska man söka ? Jag undrarar om deras utbildning är godkänd i Sverige eller ej. MVh Star.Svara mig om du kan nåt om det, tack.

läkare i Rumänien
2007-09-26 17:53   Nicoleta
hej! jag försöka att hitta ngn som kommer från sverige. jag vet att det finns svenska människor i rumänien, också,... jag vilja träffa er!! jag älskar sverige mycket, och svenskarna.. jag lära mig (ensam) detta språk, det är det mest musikalisk språk jag har hört i mitt liv. pls skriv till nicoleta.radoi@ingromania.ro mvh, nicole PS I want to talk to Swedish people, to meet them... Jag älskar er alla!!

Ang: Rumänien
2007-09-27 17:32   Sara
Jättesnällt att du vill svara på frågor :) Jag har massa frågor, så du behöver ju inte svara på alla om det blir för mycket. 1. Hur är utbildningen? Då menar jag främst tempo, upplägg, kurslitteratur och om du lär dig mycket.´ 2. Hur ser ett läsår ut (med lov, tentor, kurser)? 3. Vad är det för typ av standard på boendet och vad ligger hyran på? 4. Har du kontakt med andra svenska studenter (i och utanför skolan)? Har fler frågor men tar inte upp alla. Tacksam för svar :D

Läkare i rumänien
2007-09-27 19:15   Erik
Hej, jag tänkte bara höra om ni vet om universitet i rumänien är godkänt i Sverige, de på pluggamedicin.se påstår att det är det, men jag har själv försökt få reda på om det är så genom att ringa socialstyrelsen, dom verkar själva inte veta =S så därför tänkte jag höra med alla här?

hej Tatjana
2007-09-28 17:32   /Linn
Hej jag är väldigt nyfiken på rumänien! jag undrar hur man kmmer i kontakt med skolan i Cluj? Min mail är: linnkrstd@hotmail.com de hade varit jätte snällt om du ville höra av dig!

Ang läkare i Rumänien
2007-09-30 17:53   H
Hej! Såg att du gärna svarar på frågor om utbildningen i Rumänien, finns det någon mail jag skulle kunna kontakta dig på? Har så många frågor hehe Ha det fint.

Ang: läkare i rumänien
2007-09-30 20:44   Rohlin
Till tips-mannen ;) Jag jag känner Erik och det är vi som frågar frågor ihop osv. Har du lust att snacka på msn så vi kan få ytterligare svar på en del frågor vi har? De där med din kompis som läst till läkare verkar väldigt intressant. skulle vara ytterst tacksam om vi kunde pratas vid mer.

Ang: läkare i rumänien
2007-09-30 20:45   Rohlin
Till tips-mannen ;) Jag jag känner Erik och det är vi som frågar frågor ihop osv. Har du lust att snacka på msn så vi kan få ytterligare svar på en del frågor vi har? De där med din kompis som läst till läkare verkar väldigt intressant. skulle vara ytterst tacksam om vi kunde pratas vid mer.

Läkarutbildning i Rumänien
2007-10-01 16:18   A
Hej! Är peppad på att söka läkare i Rumänien, men vill som veta lite mer om det innan.. Är det någon som läser till läkare i Rumänien nu, som kanske har läst nåt år eller så, som har hunnit bilda sig en uppfattning av hur det är? Kan man jobba i Sverige sen? Lär man sig det man lär sig i Sverige, eller är det sämre på det sättet? Vore jätte tacksam för svar! Ni kan mejla till annika.henrikson@gmail.com Det ska vara ett s bara.

Ang: läkare i Rumänien i höst ???
2007-10-03 15:33   tjena jag vil läsa till läkare i Rumänien men jag söker en hemsida till unversitet där
jag vill jätte gärna läsa till läkare i Rumänien men jag vil ha ngn addres el hemsida till unversitetet där. snälla skriv det till om ni kan det.tack

Ang: läkare i Rumänien i höst ???
2007-10-05 12:48   Fia
Men det krävs såklart att man har läst naturvetenskap på gymnasiet

till tatjana
2007-10-05 19:02   H
Hej! Finns det någon info man kan få om rumäniens läkar/tandläkarutbildning förutom informationen på plugga medicin?

Vilket universitet, vilken hemsida?? behöver mer info
2007-10-06 16:40   Majida
Hej, kan du berätta om hur du gick tillväga och vilket universitet det handlar om??? Jag är jätteintresserad av att plugga till läkare i Rumänien....finns det ngn hemsida? När börjar studierna i Oktober? Majida

RE: läkare i Rumänien i höst ???
2008-02-18 22:11   Sarah
Hej Jag är väldigt intresserad av att plugga i Rumänien men jag vet inte hur man ska gå till väga när man ansöker, skulle vara väldigt tacksam om någon kunde informera mig, alkhazaali_781@hotmail.com Med Vänliga Hälsningar

RE: läkare i Rumänien i höst ???
2008-03-03 18:35   Armani
Hej.. jag undrar vart det är man söker någonstans till läkarutbildningen i rumänien. finns det någon som skulle vilja hjälpa mig. skriv gärna till mig Armani_100@hotmail.com TACKAR

RE: läkare i Rumänien i höst ???
2008-03-16 22:42   java
tja tatanja ja med flera studerar för närvarande i rumänien,,, för mer info finns ja på jawa-88@hotmail.com

RE: läkare i Rumänien i höst ???
2008-03-16 22:55   jarban
armani ja kan hjälpa dig med det mesta maila mig bara,,, jawa-88@hotmail.com

Sveriges mest utbildande nyhetsbrev?
Prenumerera på vårt nyhetsbrev och få inspiration, rekommendationer och ett urval av våra bästa tips direkt till din inkorg! 🚀