Läkare i Polen - Forum

2006-06-01 21:03   Gusi
TJA! Alla kära studenter i Polen! JAg undrar hur svårt antagningsprovet var? Jag ska söka till nästa år till läkare men undrar om jag behöver förbreda mig inför det? DVS om jag kan repetera nåt från gymnasiet. Pussar: Gusi

Ang: Läkare i Polen
2006-06-14 01:09   doctor kelso
De var inte så svåra, dock är detta beroende på hur goda dina kunskaper i ämnena fysik, biologi och kemi är. Jag minns knappt någon fysik alls, rätt svag i biologi och kemi också men inte lika illa. Fysikdelen var nog lättast i förhållande (den del man nog inte ska ta på störst allvar). Repetera biologi, celldelning och dna/rna etc. Kemi, kemisk jämvikt, rektioner och stökiometri etc är nog bra att repetera också. De som inte fick "tillräckligt" på det skriftliga multiplechoice-provet fick komplettera med en intervju där man kunde skaffa sig 20 "extrapoäng". Under intervjun ställdes inga vetenskapliga frågor, de flesta fick bara en fråga..typ "varför vill du bli läkare", den stilen. Var inte nervös, det var rätt lugnt tyckte jag.

Sveriges mest utbildande nyhetsbrev?
Prenumerera på vårt nyhetsbrev och få inspiration, rekommendationer och ett urval av våra bästa tips direkt till din inkorg! 🚀