lakare i danmark - Forum

2006-10-16 16:57   Anna
Jag undrar om det nagon som vet nar sista ansokningsdagen ar om man vill soka lakarprogrammet pa nagot av universiteten i danmark nu till varterminen?

Ang: lakare i danmark
2006-10-23 13:22   rikard
Sista ansökan till universiteten i Danmark är i mars/ april. Man söker då för både höst- och vårtermin. Det är alltså försent att söka till vårterminen. Jag har hört bäst om Odense. Vilken stad är du intresserad av. Vet du nåt om poänggränser? // rikard

Ang: lakare i danmark
2006-10-24 14:42   Anna
Jag har hort att poanggranserna i Kopenhamn lag pa 19.2 och runt 18.7 vid de andra tva universiteten. Man maste soka pa sina grundbetyg. Det finns iofs en till kvot som man kan soka pa om man har upptentade betyg men det ar manga farre som blir antagna genom den kvoten.

Ang: lakare i danmark
2006-11-03 20:04   Christofer
Jag pluggar i Odense och kan bara varmt rekommendera det! En kanonfin stad för studenter, en kanonfin stad överhuvudtaget, med mysiga små gator och en trafikplanering helt till cyklisternas fördel. Jag har hört att läkarutbildningen är lite mer "personlig" här, och dessutom har man precis infört en ny studieordning här också, som gör att man slipper bjässetentorna på slutet av terminerna, och istället får dem i mindre bitar. Och så är den nya studieordningen bättre uppbyggd - säger de äldre studerande. Som sagt - jag rekommenderar Odense.

Ang: lakare i danmark
2007-01-11 13:59   Sofia Andersson
Hej Christofer! Jag är en tjej på 19 år som drömmer om att bli läkare en vacker dag. Blev jätte nyfiken på läkarutiblningen i Danmark och Odense efter att ha läst ditt inlägg här på studentum. Har några frågor till dig, Hur söker man? Vart ska man skicka papper och vilka papper ska skickas in? Vet du om jag kan ta kontakt med någon som kan hjälpa mig? Hoppas du kan ta dig tid att bevara mina frågor. Du kan nå mig på min mail direkt: fia_1502@hotmail.com Med vänliga hälsningar, Sofia Andersson.

Sveriges mest utbildande nyhetsbrev?
Prenumerera på vårt nyhetsbrev och få inspiration, rekommendationer och ett urval av våra bästa tips direkt till din inkorg! 🚀