Lägsta intagningspoäng samt "billigast" utbildning - Forum

2009-06-12 16:28   Anna Schörling
Hej! Jag har länge funderat på att plugga till veterinär, men har inte direkt de bästa betygen för att komma in på den linjen i Uppsala då det krävs 20+++++. Inte ens det ska räcka tydligen. Så därför undrar jag nu om det är någon som vet vart man skulle kunna plugga utomlands om man har ca 17, som inte kostar skjortan heller. Skulle vara jättetacksam om man kunde få några förslag. mvh//anna

RE: Lägsta intagningspoäng samt "billigast" utbildning
2009-06-23 17:56   Linda
Hej Anna, jag har själv ingen erfarenhet av veterinärsstudier utomlands, men här är en lista på några organisationer som kan hjälpa dig med din ansökan till ett universitet utomalands. Antagningspoängen varierar, samma sak kostnad. Här har du listan: www.studentum.se/veterinaer___221__.html Kom ihåg att den som är medborgare i EU/EES-stat och har veterinärexamen från godkänd veterinärhögskola i EU/EES-stat kan också ansöka om svensk veterinärlegitimation. För den som avlagt veterinärexamen utanför EU/EES-stat krävs en särskild tilläggsutbildning (TUVE) om 62 veckor för att få svensk legitimation. Lycka till!

RE: Lägsta intagningspoäng samt "billigast" utbildning
2009-07-20 15:37   Mos
Polen är bra, där pluggar jag :) Det kostar 6500EUR /år. Man får CSN lån för nästan hela den kostnaden. Och sen har man ca 5000kr /mån att leva för. Men det funkar eftersom polen är lite billigare. Mvh Moa

RE: Lägsta intagningspoäng samt "billigast" utbildning
2009-08-04 16:16   Sarah
Hej Moa! lästa just att du studerar i Polen! skulle bli jätte glad om du kunde ta dig tid att skriva ner några rader hur du gick till väga och vad som krävs för att söka till veterinär där, och om det var svårt att börja plugga så direkt på engelska? och om du har annan bra info att veta ? Är även intresserad att höra nått om hur utbildningaran fungerar i Danmark? mvh sarah

RE: Lägsta intagningspoäng samt "billigast" utbildning
2009-09-22 15:39   sandra
hej, hur gick du tillväga när du sökte din utbildninig? jag är mkt intresserad av att söka veterinär men vet inte hur jag ska göra. vore snällt om du kunde skriva och berätta hur du gjorde. tack skrutten_90@hotmail.com

RE: Lägsta intagningspoäng samt "billigast" utbildning
2009-09-23 11:28   Moa
Hej Sara! Jag svarar jättegärna på dina frågor. Vill du bara vara snäll att mejla mig dem på s_moa@hotmail.com :) Tack! Mvh Moa

RE: Lägsta intagningspoäng samt "billigast" utbildning
2009-09-23 11:29   Moa
Hej! Jag svarar jättegärna på dina frågor. Vill du bara vara snäll att mejla mig dem på s_moa@hotmail.com :) Tack! Mvh Moa

RE: Lägsta intagningspoäng samt "billigast" utbildning
2009-09-23 20:36   Anna
Hej Linda! Tack så mycket för tipset. Ska kolla upp det. //anna

Sveriges mest utbildande nyhetsbrev?
Prenumerera på vårt nyhetsbrev och få inspiration, rekommendationer och ett urval av våra bästa tips direkt till din inkorg! 🚀