Info om veterinärutbl. ungern - Forum

2007-03-10 11:42   AK
Jag läser på skolan nu, och jag blev väldigt besviken när jag kom ner hit. Mycket orättvisa på tentor, då folk kan bli favoriserade. Sitta i klassrummen mer än 1 timma får du ont i ryggen pga 50år gamla stolar, sätter man på luftkonditioneringen kan man inte höra läraren, väggar håller på att vippra sönder inget är renoverat på åtminstone 30-50 år. Datorer man har på skolan är datorer vi skrotatde för 10år sedan i sverige. Skolan lever kvar i en kommunistiskt tänkande där studenter inte har mycket att säga till om.Ex. regler kan ändras under en pågående termin. Säger man till om nåt kan man få sota för det på en muntlig tentamen. Frågar man lärarna något är man rädd för att bli hånad och dum förklarad. Ska du söka till Budapest tycker jag att du ska tänka en extra gång. Finns mycket bättre o billigare alternativ som slovakien. För jag kan lova dig att för de två första åren vilket du betalar minst 100 000kr per år, alltså 200 000kr för två år, kommer du inte att få ut mycket. Vilket i slovakien är nästan halva priset. Flesta föreläsningarna är usla och engelskan de pratar är nästan omöjlig att förstå. Många som börjar på skolan i budapest flyttar efter ett par år till slovakien och ångrar att de ens började där. Tänk efter när du söker. Och skriv på studentum om ni har frågor. Mvh Anna

Ang: Info om veterinärutbl. ungern
2007-03-12 19:20   Pernilla
Går du fortfarande i Ungern eller har du bytt till Slovakien??? Jag går själv första året, men ska byta till SLovakien i höst!

Ang: Info om veterinärutbl. ungern
2007-03-12 20:28   Charlotte
Hej anna Vad synd att du inte trivs nere i ungern, jag har hela våren varit inställd på att söka dit men har nu börjat fundera på slovakien i stället. Men jag undrar om det är fler än du som vantrivs där, och om du vet hur det är slovakien?

Ang: Info om veterinärutbl. ungern
2007-03-16 15:16   ak
Jo jag går här och kommer byta nästa termin. och det ska bli väldigt skönt.

Ang: Info om veterinärutbl. ungern
2007-03-16 15:21   ak
Nej jag är inte den ända, finns många med samma åsikter, ska inte gå in på det. Mycket som brister mm, och inte tala om skolpriset och vad man får för det. Slovakien är det bäst att besöka hemsidan och maila och fråga när intagningsprovet är och att de skickar ansökningsblanketter till dig. hemsidan är: www.uvm.sk. Lycka till!

RE: Info om veterinärutbl. ungern
2011-04-22 01:08   Ezi

Hej,

Jag har läst en termin i Budapest och känner väl igen det du beskriver. Funderar fram och tillbaka hur jag ska göra i fortsättningen. Vill helst studera hemma i Sverige, men det känns fn ganska bortlägset..

Hur har ditt byte av studieland påverkat din utbildning? Vilka skillnader finns? Blev det mycket bättre, eller känns det som i Budapest? Kan du inte berätta mer om hur du fick info om hur utbildningen i Slovakien är i jämförelse?

E


Sveriges mest utbildande nyhetsbrev?
Prenumerera på vårt nyhetsbrev och få inspiration, rekommendationer och ett urval av våra bästa tips direkt till din inkorg! 🚀