Info om läkarstudier utomlands - Forum

2009-05-05 14:02   Malin
Jag vill gärna komma i kontakt med någon som studerar eller funderar på att plugga till läkare i Lettland, Slovakien. Jag undrar hur man ansöker till universiteten, och vilka är kraven för att komma in? Kan man göra sin praktik i Sverige? Som ni ser har jag många frågor som skulle behöva svar. Kanske finns det andra länder/universitet som ni kan tipsa om? Vore väldigt tacksam för seriösa svar! Malin

RE: Info om läkarstudier utomlands
2009-05-10 15:06   robin
hej! jag läser första året i Martin Slovakien. om du vill söka till martin så är det bara att skicka in ansökan till sonas. där står allt man behöver veta. kravet för att komma in här är att man klarar intagningsprovet och det är saker från gymnasiekemin och biologin som tas upp. man ska kunna göra praktik i sverige. om du har mer frågor är det bara att höra av dig. robbejn@hotmail.com

RE: Info om läkarstudier utomlands
2009-05-11 11:37   Vendela
Hej, det finns info om läkarutbildningen i Litauen på Study Internationals hemsida. De annonserar även här på studentum under läkarutbildning utomlands. Jag har sökt till läkarprogrammet genom dem, i Litauen och skall börja i september. vore kul om det vi var några stycken som skulle dit. Det är inte för sent att söka till hösten ännu. Vendela

RE: Info om läkarstudier utomlands
2009-05-22 13:29   Maggan
Hej Malin, En sida som har hjälpt mig är lakarutbildningar.se som handlar bland annat om läkarutbildningar utomlands.

Sveriges mest utbildande nyhetsbrev?
Prenumerera på vårt nyhetsbrev och få inspiration, rekommendationer och ett urval av våra bästa tips direkt till din inkorg! 🚀