Iasi, admission fee - Forum

2008-07-26 22:53   Eric
Hej, Jag skickade ansökan om information till "Grigore T. Popa University of Medicine and Pharmacy". Fick någon dag senare mail från deras inskrivare "Fabian Amiri". Han påstod att det fortfarande gick att söka, sista ansökning var 10e augusti. Jag tittade igenom materialet och såg att man behövde slutligen betala en admission fee på 800E för hjälp med lägenhet, guide, registrering osv. Då ringde mina varningsklockor, kändes lite som "pluggamedicin" osv. Hur ska man hantera detta? Är det någon annan som har sökt/planerar att söka till Iasi nu till hösten?

RE: Iasi, admission fee
2008-08-05 22:44   Keleti
My alarm bells would ring loud as well! I thinks it´s true that students are accepted late in Romania, but just sending 800E, that would be just to blue eyed. 800E is a HUGE amount in Romania. What about calling by phone and ask for this person. Well, even if he is legit I would no send the money.

RE: Iasi, admission fee
2008-10-07 22:16   Carmen
Sök till Cluj istället. Iasi är en sämre stad om man jämför med Cluj. Dessutom är folket mer civiliserade och förmögna i Cluj, och staden har många svenska studenter. Mitt råd som rumän med erfarenhet, välj Cluj. Cluj är till och med bättre än huvudstaden Bukarest.

Sveriges mest utbildande nyhetsbrev?
Prenumerera på vårt nyhetsbrev och få inspiration, rekommendationer och ett urval av våra bästa tips direkt till din inkorg! 🚀