HUr går man tillväga? - Forum

2006-12-08 00:55   Alexandra
Hejsan! Är mycket intresserad av veterinär utbildningen i Danmark, då jag hört att det ska vara lägre antagningspoäng. Finns det någon som kan breätta om hur han/hon gick till väga? Skickar man in en cv + betyg? blir man kallad på intervju? kan man ringa till universitetet? (och förstå vad dem säger;)...)? Mvh Alexandra

Ang: HUr går man tillväga?
2007-01-06 22:13   Micke
HEJ Jag går andra året i Köpenhamn och det kan jag verkligen rekomendera. Du går in på www.kvl.dk för att leta upp info om utbildningen. Det finns två sätt att ansöka på. Ett sätt är som vanligt via betyg. Har tidigare legat på 18-19 i snitt. Men de ändrar antagningen till i år så jag vet inte hur det blir. Förmodligen lite högre! Ett annat sätt är att söka via kvot 2 som betyder att du utnyttjar arbetslivserfarenhet för att höja ditt betyg. Du fyller i antagningsskema på https://www.optagelse.dk/a268/index.jsp. Det skall göras innan ett visst datum i mars för utländska studenter. Hoppas du hittar vad du behöver! //Micke

Sveriges mest utbildande nyhetsbrev?
Prenumerera på vårt nyhetsbrev och få inspiration, rekommendationer och ett urval av våra bästa tips direkt till din inkorg! 🚀