HÖGSKOLEPROVET vid läkarprogramets intagning - Forum

2005-07-05 11:47   Louise
Hejsan! Är det någon som har några tips på hur man pluggar inför högskoleprovet? Jag vill bli läkare och kommer att behöva minst 1,7 för att ha någon chans. Har tidigare gjort provet och tyckte att svårigheten låg i att tiden var så snävt tilltagen. Själva svårighetsgraden på delproven var ok men mkt svårt att hinna. Tips? Har någon använt sig av webbkursen 2komma0? Har planer på att ta denna men vill gärna veta om man lär sig mkt? Undrar även någon vet den senaste antagningspoängen för högskoleprovet till Umeå? M v h Louise

Har provat 2komma0
2005-08-01 19:10   Caroline
Hej! Jag har använt mig av 2komma0 en gång. Jag skrev 1,8 på högskoleprovet våren 2004 och vill bli veterinär (behövs minst 1,9). Därför provade jag 2komma0 inför hösten 2004. Eftersom man får pengarna tillbaka om man sänker så har man ju inte så mycket att förlora. Jag pluggade jättemycket och var inställd på att göra ett bra resultat på själva provet. Tyvärr sänkte jag istället till 1,7. Jag tror att förväntningarna blev för höga och blev helt enkelt för pressad att göra bra ifrån mig. Till senaste provet i våras struntade jag helt i att öva innan och då verkade det som det jag lärt mig genom 2komma0 sjunkit in lite, jag fick 1,9 och var en poäng ifrån 2,0. Dessutom fick jag pengarna tillbaka för att jag sänkte på det tidigare provet och det gjorde ju inget. Jag kan absolut rekommendera 2komma0. Man måste lägga ner lite tid på att öva bara. Det jag förbättrade mig mest på var diagramdelen. Ordprogrammet som ingår är också väldigt bra. Lycka till! Mvh Caroline

Sveriges mest utbildande nyhetsbrev?
Prenumerera på vårt nyhetsbrev och få inspiration, rekommendationer och ett urval av våra bästa tips direkt till din inkorg! 🚀