Hjälp att översätta betyg - Forum

2010-03-23 15:22   Karin
Hej, hur översätter jag mina betyg till engelska? Jag vill läsa en utbildning i Glasgow, på deras hemsida står följande under kvalifikationer: Higher BBCC A-Level CC ILC Higher Level BBBC including English Essential subject English (H) at B Recommended subject: Mathematics (S) at grade 2 (minimum) Så vad betyder det egentligen? Är mer än förvirrad!

RE: Hjälp att översätta betyg
2011-01-16 19:27   Sofia

Hejsan!
Vet att det var ett tag sedan du skrev den här tråden men jag är lite nyfiken på om du sökte någon utbildning i Glasgow?? Jag vill nämligen söka och är isåfall ute efter lite tips!


RE: Hjälp att översätta betyg
2011-01-17 18:13   Karin

Hej!
Utbildningen jag ville läsa blev tyvärr inställd (?!) så jag tänkte läsa en college-utbildning istället, antingen Music Business eller Events Management.
Glasgow är en extremt trevlig stad, har bott där tidigare och älskar det.
Jag fick mina betyg översatta av min gymnasieskola, men har egentligen inte lyckats få reda på hur våra svenska gymnasiebetyg matchar de skotska intagningskraven. Sista ansökningsdatumet för universiteten var i lördags, tror att det gäller för alla skolor...
Vad för sorts tips känner du att du behöver?
Karin


RE: Hjälp att översätta betyg
2011-06-19 19:59   Björn

Pröva www.native-translator.se
De är betygsöversättare - Jag fick mina betyg översatta med hjälp av dem. Tog ca en dag och då var det en auktoriserad översättare som översatte. Betyget kom tillbaka översatt och stämplat!


Sveriges mest utbildande nyhetsbrev?
Prenumerera på vårt nyhetsbrev och få inspiration, rekommendationer och ett urval av våra bästa tips direkt till din inkorg! 🚀