frisörkurser - Forum

2005-03-22 13:43   Linda
Hejsan! Jag skulle bli jätte glad om någon vill tipsa mig på bra och seriösa Frisör utbildningar/kurser utomlands. Allt från Europa till USA,Asien... /Linda

Ang: frisörkurser
2005-09-26 00:16   Linda
Hej. Jag gick min utbildning i England, vid Chichester College. Det var en frisörutbildning på 2år, för "elever" över nitton år. Vi hade verkligen jättekul, det var alla åldrar och från alla delar av världen. Jag tyckte utbildningen var bred och ja lärde mig massor, sen är det ganska lätt att få extra jobb på en salong, efter skolan eller på helgerna, vilket jag gjorde. Det var inte heller så dyr utbildning, du betalade bara för kursavg som inte alls var lika hög som vid utbildningar i Sverige, och utrustnigen, som inte heller var svindyr. Sen kan man eftersom det är EU få CSN, eller som jag gjorde jobbade extra eftersom det var ganska korta dagar. Jag har nu varit frisör i 3år och stormtrivs, har också insett vilken bra utbildning jag gick. Lycka till!! Mvh Linda

Ang: frisörkurser
2005-09-26 09:56   Linda Marie
Hejsan Linda! Tack för ditt svar! Jag skulle gärna vilja veta mera om den utbildningen,kuravgift,kursutbud etc. Vore tacksam om du vill maila mig den info du har! =) Ha det bra! Mvh Linda Marie

Ang: frisörkurser
2006-11-26 12:10   evab
Hej! Din utbidlning i England låter jättespännande! Vå Mia har tankar på detsamma. Jag undrar om du kunde berätta lite mer! Vad kostade det? Exakt vad hette kursen (hittar flera på skolans hemsida). Hur bedömmer du kvalitén på utbildningen? Hur var det med praktik? Har du kunnat avlägga svenskt gesällprov? Tror du utbildningen är bättre /sämre/lika som svenskt gymnasium? Bästa hälsningar Eva

Sveriges mest utbildande nyhetsbrev?
Prenumerera på vårt nyhetsbrev och få inspiration, rekommendationer och ett urval av våra bästa tips direkt till din inkorg! 🚀