ekonomi-bachelor på bästa möjliga skola - Forum

2007-09-22 00:17   Johannes
Hej, jag tänkte plugga utomlands i minst ett år VT -08. Jag vill åtminstone läsa ett år på en business bachelor. Mitt mål är att komma in på bästa möjliga skola som klarar min budget. jag har drygt 100 000 kr till övers efter csn-lån + bidrag per år. vet någon här om t.ex. berkeley college är en internationellt mer erkänd skola än t.ex. university of sydney? Vet ni något annat bra universitet jag bör försöka söka till? Jag vill helst läsa i new york, boston, london eller sydney. Info om mig: 18 år 18.13 i betygssnitt läser nationalekonomi på universitet just nu tacksam för alla svar /johannes löfstrand

Ang: ekonomi-bachelor på bästa möjliga skola
2007-11-03 20:32   Linda Ekh
Hej! Uni of Sydney är vad jag har hört ett grymt universitet och ganska svårt att komma in på.. Vänd dig till exempelvis CIS eller Kilroy Education, de kan säkert svara på vilket universitet som bär tyngst status att graduate vid. (Dvs ger dig bäst utbildning) /Linda

Ang: ekonomi-bachelor på bästa möjliga skola
2008-01-16 22:48   Robin
tjaa, jag funderar själv på att fa till usa o gå på college o spela fotboll.. men ja måste höra, du har väl rätt bra betyg me dom där snitten? själv har jag väl lite halvtaskiga resultat ungefär 13.86 i snitt... tror du att det räcker för att komma in på något college? tack på förhand

Sveriges mest utbildande nyhetsbrev?
Prenumerera på vårt nyhetsbrev och få inspiration, rekommendationer och ett urval av våra bästa tips direkt till din inkorg! 🚀