Debrecen university Ungern - Forum

2011-03-18 14:44   Debrecen university Ungern

Hej!

Jag ska söka till debrecen university i Ungern nu till 2011, finns det någon annan som har sökt eller planerar att söka dit för att börja 2011? Vore nice att dela med sig tankar om boende m.m, med någon och känna någon i förväg :D


RE: Debrecen university Ungern
2011-03-30 00:47   .

tja.

jag ska plugga i pecs, ungern, till hösten. tror inte att debrecen är så bra faktiskt. varför väljer du debrecen?

olli


RE: Debrecen university Ungern
2011-04-04 13:50   Svar

Debrecen och semmelweis är de bästa läkarskolorna i Ungern, debrecen i de prekliniska åren och semmelweis i de kliniska åren , så jag valde debrecen på grund av att de är bäst prekliniskt.


RE: Debrecen university Ungern
2011-04-07 19:27   .

vad som är 'bäst' är ju alltid debaterat. jag tycker att det viktigaste är att plugga i en trevlig stad. om sedan utbildningen är rankad som 1a eller 3a spelar ingen roll, rankningar är ofta subjektiva. jag tror att det skulle vara mycket enklare att trivas som internationell student i en studentstad som pecs än en stor stad. mycket enklare att träffa folk, umgås etc. efter att ha varit i budapest 4 gånger skulle jag alldrig kunna tänka mig att bo där, därimot flyttar jag till pecs och börjar plugga där till hösten just därför att jag verkligen gillar staden.

tro inte blankt på rankningar!

oliver
olly__@hotmail.com


Sveriges mest utbildande nyhetsbrev?
Prenumerera på vårt nyhetsbrev och få inspiration, rekommendationer och ett urval av våra bästa tips direkt till din inkorg! 🚀