Debrecen - Forum

2008-04-23 17:33   Sara
Hej allihopa, är det fler som har kommit in i Debrecen till hösten? Själv har jag kommit in på General medicine. Det skulle vara kul att lära känna lite folk. Hör av er på skrufsen@hotmail.com

RE: Debrecen
2008-05-14 10:40   Jonas
Hej sara! Jag skall läsa basic medicine (pre med) i höst. Åker ner den 18 aug från GBG. Vore kul att snacka med några andra som också skall dit. Mail msn? Boende mm. Mvh Jonas

RE: Debrecen
2008-05-14 17:54   Sara
Hej Jonas. Lägg till mig på msn så snackar vi!

RE: Debrecen
2008-05-26 23:13   vill läsa till läkare ^^
Hej Sara Jag har en fråga angående intervjun för debrecen.. jag har hört att man betalar när man är där på intervjun o att man måste ha super bra engelska för att klara sig .. är detta sant ~_~ skulle vara tacksam om du kunde informera mig ... Tack o hej

RE: Debrecen
2008-05-27 11:07   R.G.
Hej, Jag blev intagen igår på Debrecen (Tandläkare).. kan bekräfta att det inte var så svårt att komma in.. speciellt om man verkligen vill ;) Intervjun (som ni säkert vet) är uppdelad i två delar.. En Intervju och en muntlig examen.. Man får reda på vad man ska läsa.. färdiga kompendier på engelska finns att ladda ner på deras hemsida, och det tar inte mer än en vecka att kunna allt. Observera att man väljer ENDAST ett ämne (att förhöras i) mellan Kemi/Fysik och Biologin måste man ha så klart. Man behöver inte vara SUPER på engelskan, men man ska kunna förstå och besvara deras frågor. Om nån är intresserad så får ni gärna kontakta mig.. hjälper gärna till så gott jag kan.

RE: Debrecen
2008-07-14 15:06   RA
hejsan! Skulle bli jättetacksam för mer info. om intervjun, skall till Stockholm 21/7...är mycket nervös:)söker också till tandläkare:) hur viktig är genomsnittsbetyget frn gymnasiet??? Mvh RA

RE: Debrecen
2008-07-20 22:47   R.G
Snittet är inte så viktigt.. visa att du är seriös, kunnig och självsäker så ska det gå bra. Om du vill ha mer info, maila mig på de_angel@hotmail.com Lycka till ;) MVH R.G

RE: RE: Debrecen
2009-11-17 14:16   Kim
Hej! Jonas, vad tyckte du om Pre Med i Debrecen? Jag hade tänkt ta mig ner nu i januari och göra provet för pre med.

Sveriges mest utbildande nyhetsbrev?
Prenumerera på vårt nyhetsbrev och få inspiration, rekommendationer och ett urval av våra bästa tips direkt till din inkorg! 🚀