budapest studenter sökes för sammarbete med slovakerna =) - Forum

2009-02-08 11:16   alexandra
hej! jag studerar till veterinär i slovakien och vill gärna komma i kontakt med de svenska studenter som finns i budapest! Anledningen är att vi i kosice försöker få ihop folk till c15 utbildningen, en kurs som gör att vi kan jobba som djurvårdare och faktiskt tjäna lite pengar under loven istället för det eviga pusslandet med att försöka kombinera praktikplats med sommarjobb! Nedan följer en snabb copy/paste av våran grupp på facebook. Den tycker jag att ni ska gå med i och kontakta oss så att vi kan sammarbeta lite, vi behöver nämligen vara minst 25 deltagare men då kommer faktiskt föreläsarna ner till kosice eller budapest! (vi är ca 15 intresserade från kosice) gruppen på facebook heter: C15 kurs i Kosice eller Budapest? C15 är en kurs som ges av RAID (Riksföreningen anställda inom djursjukvården) och Djursjukvårdarföreningen. Det är en kurs som kan vara bra att ha läst om man är intresserad av att jobba på klinik innan man är färdig veterinär. Om man läser till veterinär i sverige så är 3års studier vid vet.programmet likvärdigt vid denna kurs, men om man studerar utomlands så får man inte handha läkemedel innan man är färdigutbildad veterinär. I kursen ingår 3 delar. En kurs dag (föreläsning), praktik och ett skriftligt prov. Dessa delar går att göra i valfri ordning, men alla delar måste vara uppfyllda för att man ska få C15kompetens. Den praktiska delen ordnar man själv tillsammans med veterinär, det går ut på att lära sig vissa enklare praktiska moment som tex att lägga kanyl. Under kursen behandlas de teoretiska avsnitten som ingår för att erhålla kunskapsbevis enligt författningen C 15, och som måste innehas, för att veterinär skall få tillhandahålla läkemedel till personal (som ej är utbildad på SLUs Djursjukvårdarprogram) på djursjukhus och djurkliniker. Läs mer om kursen på www.raid.se eller www.drursjukhusforeningen.com

RE: budapest studenter sökes för sammarbete med slovakerna =)
2009-02-15 17:39   Elin
Hej Alexandra.. Såg ditt inlägg och läste där attt du studerar i slovakien, är jätteintresserad av att studera till veterinär i slovakien och undrar om du har lust att adda mig så jag får höra om dina efarenheter därifrån! :) Mvh Elin Msn: Bejbii_giirl@hotmail.com

RE: budapest studenter sökes för sammarbete med slovakerna =)
2009-02-22 19:04   alexandra
hej elin kolla in vemvillbliveterinar.blogspot.com en blogg av en tjej som pluggar och bloggar lite om livet här och som skriver som det är!

Sveriges mest utbildande nyhetsbrev?
Prenumerera på vårt nyhetsbrev och få inspiration, rekommendationer och ett urval av våra bästa tips direkt till din inkorg! 🚀