Blivande Lakare/Tandlakare i Rumanien! - Forum

2007-11-13 15:11   Dr Acula
Tja! c",) Jag ar studerande i Cluj-Napoca(Transylvanien/Rumanien), om nagon har nara fragor angaende utbildningen, staden eller vad som helst sa ar det bara att fraga, jag hjalper jag garna till... Av egen erfarenhet sa skulle jag forsoka att komma hit sjalv, och inte genom nagot foretag. Det kanske ar lite mer jobb men det ar det helt klart vart! Kontakta mig ifall ni har lust, ha det bra hej :)... virpan_87 hotmail.com

Rumänien
2007-11-13 16:09   johan
Tjena!! Jag har lite funderingar angående utbildningen i Rumänien. Jag undrar lite hur lektionerna/proven är upplagda, är det så att det är mycket muntligt eller hur är det? Och vad är det för personer som går där nere, mycket svenskar eller vart kommer de ifrån?? Och har lite funderingar angående språket, är de så att lärarna kan bra engelska och är det en svår engelska eller?? Och hur är staden egentligen, stor, mycket å göra? Förresten, hinner man med nå annat än att plugga?? mvh

Ang: Blivande Lakare/Tandlakare i Rumanien!
2007-11-21 11:00   Dr Acula
Oops... missade att ta bort din text...

Ang: Blivande Lakare/Tandlakare i Rumanien!
2007-11-24 14:10   vill så gärna plugga till läkare
Hej jag undrar behöverman göra något intagningsprov för att kunna läsa i Rumänien?

...
2007-11-24 18:59   Viktor
.... Nej de behöver man inte, däremot är det ett litet engelskatest som vi fick göra när vi började plugget... va bara nå typ sånt där kryssa i rätt svar grejj, för att dom ville kolla att man kunde engelska typ, men de finns flera som är dåliga på engelska, men de har inet vari nåra problem... så nej, de finns inget antagningsprov..!!!

Plugga till läkare i Rumänien
2007-11-27 18:44   vill så gära plugga till läkare
Hej! Jag undrar är det där engelska provet för antagningen på läkarutbildningen i Rumänien svår. Hur är utbildningen , är den lagom svår? Är det svårt att hänga med? Är det överhuvudtaget svårt att koma in på utbildningen och är dte värt att plugga i rumänien istället för andra länder i EU?

RE: Blivande Lakare/Tandlakare i Rumanien!
2009-08-03 10:47   AF
Hej hej. Jag heter Alexandra och har sökt till läkarlinjen nu till hösten 09. Har inte fått något besked om antagning ännu men förhoppningsvis går det vägen. Redan nu tänkte jag börja kolla upp lite saker som kan vara bra att veta utifall att jag flytter ner till hösten. Frågan du säkert får jämt, lägenhet/studentrum på/nära universitetet. Hur får jag tag i det på bästa sätt? Även hemresor, vad rekomenderar du då? billigast osv. försökte skicka ett mail till dig men din mailadress som du uppgett funkade inte. Vore väldigt tacksam för svar! MVH Alexandra Fehér

RE: Blivande Lakare/Tandlakare i Rumanien!
2009-11-18 15:31   11111
hejsan! undrar om man utbildat sig till läkare i rumänien, får man jobb direkt då här i sverige?

Sveriges mest utbildande nyhetsbrev?
Prenumerera på vårt nyhetsbrev och få inspiration, rekommendationer och ett urval av våra bästa tips direkt till din inkorg! 🚀