Betyg i Szczecin - Forum

2007-07-07 14:39   Andreas
Jag har funnit intresse att söka till PAM i Szczecin när jag slutat trean. Sannolikt blir mitt snitt 19.40. Givetvis har jag MVG i samtliga naturvetenskapliga ämnen, fast dilemmat är vg;n i engelska a och b. Jagundrar huruvida mitt snitt räcker, i synnerhet med avseende av engelskabetygen. Kommer ett CAE-certifikat krävas eller räcker det med mina gymnasiebetyg?

Re: Betyg i Szczecin
2007-07-10 11:51   The emperor is dead, long live the emperor!
Jag garanterar dig att ditt snitt räcker gott och väl. Dock har ansökningstiden redan gått ut vad jag vet, sista datum var 15:e mars.

Re: Betyg i Szczecin
2007-07-17 17:44   Adam
Det stämmer inte alls att ansökningstiden gått ut. Deadline är 31:a Juli.

Ang: Betyg i Szczecin
2007-07-23 15:13   Mvh Jimmy
Hej! Med ditt snitt skulle jag nog vilja rekommendera dig att söka till de svenska läkaruniversiteten i första hand, och därefter ifall det inte skulla gå, bör du söka till Danmark där du antagligen lätt skulle komma in. Haken med att studera Polen är höga studieutgifter, som du faktiskt skulle kunna undvika ifall du söker till ett Danskt/Svenskt universitet. Så om jag var du skulle jag inte ge upp på universiten i hemorterna ännu.

Sveriges mest utbildande nyhetsbrev?
Prenumerera på vårt nyhetsbrev och få inspiration, rekommendationer och ett urval av våra bästa tips direkt till din inkorg! 🚀