Behörighet till Läkare - Forum

2006-10-02 20:19   Babag
Jag tänkte fråga om man behöver Matte D för att läsa till läkare/tandläkare i Polen. På hemsidan står det: "Antagningskrav: godkänt inträdestentamen i fysik, kemi och biologi. " Så borde väl räcka med att Läsa Fysik A,B Biologogi A,B och Kemi A, B Eller har jag helt fel?

Ang: Behörighet till Läkare
2007-01-10 19:28   Helena
Hejsan, Jag mejlade till en som har ansvar för elevkontakterna på ett universitet i Polen( biyalastock ?) och hon sa att det man behöver är Kemi AB, Biologi AB och Fysik A, matte kräver dom faktist INTE -MEN det kan vara bra att ha läst ända upp till Matte C IALLAFALL eftersom matte är en väsentlig del i Bland annat Fysik. Går själv i tvåan nu på sam linje och ska läsa natur-basår på universitet år 2009 ungefär antingen i Polen eller Frankrike. Bra att det verkar finnas så många andra motiverade folk så det blir en liten svensk koloni där borta :P

Ang: Behörighet till Läkare
2007-01-21 16:41   Betyg
Jag har förstått det som så att man behöver minst ett sammanlagt snitt på över VG i de naturvetenskapliga ämnena för att kunna komma in.

Sveriges mest utbildande nyhetsbrev?
Prenumerera på vårt nyhetsbrev och få inspiration, rekommendationer och ett urval av våra bästa tips direkt till din inkorg! 🚀