Bas-betygen till läkarstudier i Polen - Forum

2006-02-11 19:05   Sam
Hej! Jag har lusläst allt som finns om att bli läkare i Polen, som många av er har gjort. Men jag har fortfarande en sak oklar för mig, nämligen hur det förhåller sig med betygen. Om man läser betygskraven till t.ex. Warsaw Medical University så kräver de ett betyg på över VG, alltså MVG på Fysik A, Kemi B och Biologi B. Men ändå säger många att det är enklare att bli intagen än Sverige, hur menar de då förutom snittet. Det jag undrar är om det är möjligt att bli intagen med betygen som VG i Kemi o G i Fysik, eller måste man tenta upp de innan man söker till universiteten i Polen? Om det är någon som studerar i Polen som har blivit intagen med liknande betyg, snälla svara. Man vill ju slippa betala en avgift på 250 Euro när det kan vara hopplöst att komma in pga av basbetygen. Ni kan gärna skriva till mig eller adda mig på msn också: salam_yousif@hotmail.com Tackar för alla svar jag får! //Sam

Sveriges mest utbildande nyhetsbrev?
Prenumerera på vårt nyhetsbrev och få inspiration, rekommendationer och ett urval av våra bästa tips direkt till din inkorg! 🚀