Antagningsprov. Bästa sättet att förbereda sig för engelskan? - Forum

2009-03-18 20:30   Henrik
Hej! Jag har läst ett naturvenskapligt basår i år och tänker söka till lite olika engelskspråkiga läkarprogram in öst- och central-europa. Jag undrar hur jag bäst bör plugga till antagningsproven, som de flesta universiteten har. Jag har gjort bra ifrån mig på alla mina tentor. De var dock på svenska och jag undrar hur man bäst lär sig hantera det man kan på engelska..? Bör man köpa och läsa liknande kursböcker på eneglska och plugga dem? Eller finns det någon motsvarande ''formelsamling-naturvenskap-på-gymnasienivå-engelska''? Stämmer det att det är ett engelska test med medical-english eller är det vanlig engelska? Var testen svåra annars i allmänhet? Tack,om någon kan hjälpa mig! svensson.henrik@hotmail.com

RE: Antagningsprov. Bästa sättet att förbereda sig för engelskan?
2009-04-28 19:13   Martin
jag har snackat med mina lärare som fixat böcker åt mig. dock är böckerna väldigt tjocka så jag kommer väl öggla igenom dom snabbt då jag fick mvg i kemi A B biologi A (läser biologi B atm) och intagningsprovet verkar inte så svårt. kan gärna skriva vilka böcker mina lärare gav mig. hör gärna av dig: martin.se@hotmail.com

Sveriges mest utbildande nyhetsbrev?
Prenumerera på vårt nyhetsbrev och få inspiration, rekommendationer och ett urval av våra bästa tips direkt till din inkorg! 🚀