antagen till veterinär danmark 2008 - Forum

2008-07-30 19:30   JW
Hej! Har precis fått mitt svar att jag kommit in på utbildningen. Är det någon annan som också fått ett positivt svar och kommit in i Danmark? Hade varit kul att prata med någon som också kommit in där innan man börjar... Hör gärna av er! Johanna_Mandie@hotmail.com

RE: antagen till veterinär danmark 2008
2008-09-17 16:36   Sofie
å vad kul, grattis! Håller själv på att bestämma mig om jag ska våga satsa på barndomsdrömmen veterinär, du kanske kan berätta vad intagningspoängen var för Danmark nu i år!? Mvh Sofie

RE: antagen till veterinär danmark 2008
2008-09-19 19:34   JW
Hej, Ja jag är jätteglad förstås... Vad antagningspoängen är vet jag inte exakt, däremot så på kvot 2, där alla svenskar söker in (hälften tas in härifrån, så var där någon som kom in på 17 och något.. men där skriver man ju ett "prov" också och går på intervjuv... det är klart att du ska satsa, kommer du inte in första året, så jobba med djur (helst lantbruksdjur) så har du mycket större chans att komma in nästa år... så det är bara att kämpa på, du kommer in om du vill! Lycka till...

RE: antagen till veterinär danmark 2008
2009-03-02 20:22   Frida
Grattis! Vad roligt att du kom in! :) kanske du kan svara på lite frågor ;) Hur är de att plugga i danmark? språket? hur bor du? Undrar även om intagningsprocessen, vet att man skriver prov o sedan kanske blir kallad på intervju. Vad är det för typ av frågor? Hade du jobbat mycket med djur innan? Blev lite mycket på en gång, men vill så gärna komma in... adda mig gärna på msn. tack för svar! :) / Frida

RE: antagen till veterinär danmark 2008
2009-07-08 12:54   gaga
Hej! Jag väntar på svar.. 3 veckor kvar!! Har fått ångest av att vänta :)

RE: antagen till veterinär danmark 2008
2011-05-04 13:19   Camilla

Hej!

Var provet svårt när du gjorde det? Vad var det för typ av frågor? Var det svårt att skriva prov på danska?

Jag ska skriva det nu i helgen men enda infon jag kan hitta är att det handlar om "allt från biologiska frågor till jordbrukspolitik". Jag har läst Biologi A + B så den biten hoppas jag att jag kan förstå....

Tacksam för svar!!!


Sveriges mest utbildande nyhetsbrev?
Prenumerera på vårt nyhetsbrev och få inspiration, rekommendationer och ett urval av våra bästa tips direkt till din inkorg! 🚀