Visa studentum.se som: Mobil

Svara på vår undersökning och var med och tävla om ett presentkort värt 295 kronor på SF Anytime! 🎦🍿 Gör undersökningen här ➡️

Tips om du vill bo en tid i Barcelona! - Forum

2019-03-19 12:48   Alice_S

Hej alla fina globetrotters! Jag avslutar snart en spanskakurs på 24 veckor på språkskolan Speakeasy i Barcelona. Innan jag började här funderade jag på olika sätt att ta mig ut i världen (Spanien lockade framför allt), sökte lite jobb som alla visade sig vara telefonförsäljningsjobb, pyramid-jobb, eller jobb där man måste kunna bra spanska. Pratade sen med en bekant som hade pluggat spanska i Barcelona på denna skola och kände direkt att jag hittat rätt. Kunde slappna av och bara fokusera på att lära mig spanska i och med att jag fick Csn bidrag och lån som jag kunde leva på. Lärarna är jätteduktiga och man lär sig snabbt (om man lägger manken till ;-)). Nu är jag redo att ge mig ut på arbetsmarknaden efter att ha njutit i ett halvår. Så ett tips till alla äventyrsugna- lär er ett nytt språk på en språkskola!

Hitta utbildningar inom kategorin
Nyhetsbrev
Prenumerera på vårt nyhetsbrev för att få inspiration och hjälp inför ditt utbildningsval!
Logga in