Studera med barn utomlands - Forum

2005-05-22 16:07   Annie
Hej! Jag är 26 år och har alltid velat åka utomlands för att lära mig engelska riktigt bra. Jag skulle vilja vara borta som längst en termin och undrar om det finns några universitet som erbjuder någon form av barnpassning eftersom jag vill ta med mig min son som fyller 6 i september? Jag hittar ingen information om det på någon av hemsidorna som handlar om utomlandsstudier. Mvh/Annie

inget svar
2005-08-18 16:50   XDana
Samma här! Vill också studera utomlands med min dotter i ca en termin men har inte heller hittat någon lösning... vad ska man göra? Hoppas du hittar ett sätt!

Plugga utomlands med barn
2005-08-30 18:44   Annie
Ja, jag vet inte vad man ska göra... Det verkar rätt så hopplöst tycker jag. Jag har varit i kontakt med ALTA som i sin tur varit i kontakt med några engelska skolor men de verkar inte som att de hittar någon skola som ordnar med barnpassning :( Hur gammal är din dotter? Vart skulle du vilja åka? Jag har funderat på att pendla oxå men det skulle inte kännas så bra att lämna honom här. Å andra sidan så skulle det inte kännas bra att ta med honom heller om man inte kan ordna det så att han har det bra där borta... Svårt! Har du hittat någon lösning? /

RE: Plugga utomlands med barn
2009-07-10 20:53   M
Jag har samma problem. Jag vill plugga 1 termin i Barcelona med Erasmus och vet ej hur jag kan lösa barnpassning...är det nån som vet???!!

Hitta utbildningar inom kategorin
Sveriges mest utbildande nyhetsbrev?
Prenumerera på vårt nyhetsbrev och få inspiration, rekommendationer och ett urval av våra bästa tips direkt till din inkorg! 🚀