studera engelska i USA - Forum

2012-08-28 14:14   Lina

Jag hade tänkt åka på en språkresa till USA och studera engelska i cirka 10 veckor. Jag har kollat lite på San Diego då jag tycker att vädret verkar vara härligt samt att USA lockar helt allmänt. Så det jag undrar är om någon har varit på en sådan här resa? Berätta gärna, vart? Hur länge? Upplevelser? Vilket organisation bokade ni igenom? :)


RE: studera engelska i USA
2012-09-16 17:19   Emelie Olofsson

Hej! Jag rekomenderar att åka på språkresa till USA! Jag var själv i Long Beach, California i 4 veckor nu i somras 2012. Jag åkte med EF. Det var alltid nånting på gång, så man hade aldrig tråkigt. Jag bodde på campus, alltså inte hos en familj vilket jag föredrar för då är man med kompisar dygnet runt. Det var det roligaste jag gjort i hela mitt liv! Kommer aldrig glömma den här sommaren. Hade inte haft några problem alls med att stanna 6 veckor till som du förmodligen kommer göra. Om du är intresserad av att få rabatt, eller bara har allmänna frågor om resan så maila gärna! xxemelieoxx@hotmail.com


Hitta utbildningar inom kategorin
Sveriges mest utbildande nyhetsbrev?
Prenumerera på vårt nyhetsbrev och få inspiration, rekommendationer och ett urval av våra bästa tips direkt till din inkorg! 🚀