Språkresa till England och Spanien med STS. - Forum

2012-10-30 18:03   Felicia

Tänkte berätta lite om mina två språkresor jag gjort och förhoppningsvis inspirera andra att åka iväg och kanske hjälpa till på vägen! Jag åkte första gången till Barcelona, år 2008 med STS. En resa som öppnat många dörrar i livet. Jag bodde i värdfamilj hos en äldre dam som idag är ca 76 år. Ett ganska nytt språk för mig som enbart pluggat spanska i 2 år, och ändå förbättrade jag min kunskap enormt. När jag kom tillbaka och skulle börjar läsa spanska i årskurs 8 var sommarens kunskaper mycket lärorika. Aktiviteter med andra ungdomar från hela Europa, framförallt från Frankrike, Finland och Norge, kul. Lärde dessutom känna en massa spanjorer som studerade engelska på den skolan vi studerade spanska. Jag lärde känna så mycket människor att lära av, och människor som jag nu är nära vän med, jag har sedan dess återkommit varje år till Barcelona för att hälsa på den kvinna jag bodde hos som jag kallar min spanska mormor! År 2009 åkte jag till Torquay, jag var hemskt nöjd med STS och därför blev det till att åka med STS igen. Resan bjöd på en del kulturkrockar, speciellt då jag i skolan lärt mig amerikansk-engelska och kan på så sätt uppfattas som otrevlig. Men det var lärorikt. På denna resa träffade jag några som idag är mina bästa vänner, över hela landet. Kan säga att dessa sex veckor är sex av de bästa i mitt liv. En språkresa är inte bara en resa för att lära sig språket, utan man skapar kontakter, framtida jobbmöjligheter, vänner, man får uppleva andra kulturer och lära sig så mycket nytt! Några frågor om något?, fråga på!!! :)


Hitta utbildningar inom kategorin
Sveriges mest utbildande nyhetsbrev?
Prenumerera på vårt nyhetsbrev och få inspiration, rekommendationer och ett urval av våra bästa tips direkt till din inkorg! 🚀