Språkresa storbritannien - Forum

2007-03-17 15:18   Emma
Hej! Jag funderar på att åka till Sorbritannien för att plugga engelska i höst. Eventuellt ska jag gå en 13 veckorskurs som avslutar med en camebridgeexamen. Är det någon som har varit på en sån språkresa någonstans i SB och har några bra tips? Eller någon som kanske har åkt med någon organsiation som rekomenderas? Tacksam för alla svar! mvh emma

Ang: Språkresa storbritannien
2007-04-16 13:44   Catte
Hej! Jag pluggade en Cambridge kurs på EC London i höstasi 13 veckor. Det var verkligen skitbra och skolan ligger jättecentralt i Covent Garden. De var verkligen de bästa jag gjort - träffade så mycket nya människor! Lärarna var suveräna! Skolans hemsida är www.ecenglish.com. Jag bokade med STS som var jättebra. Jag skulle absolut välja London för den staden har allt!!! Dom som jobbar på skolan är så gulliga och hjälper en att hitta rätt i stan, jättemysig stämning på skolan så man känner snabbt hemma fastän London e så stort. Lycka till!!!

CAE Cambridge
2007-06-13 22:49   Jennifer
Hej! Jag var också på en Cambridge kurs i höstas på 13 veckor, men jag va i Cambridge. Det var verkligen jättebra det med. Reste med STS, gick på en skola som heter Embassy CES och bodde på ett studenthem, där jag hade eget rum men delade kök med några andra. Jag rekommenderar detta starkt, man fick massor av nya kompisar från flera olika länder som jag fortfarande pratar med och ska träffa i sommar. Vi som bodde tillsammans bodde väldigt nära varandra och fick en otroligt bra sammanhållning. Skolan har mycket duktiga lärare och man får all hjälp man vill ha. Cambridge är en underbaar stad, en studentstad som har allt. Ja, vad mer kan jag säga annat att jag rekommenderar dig att ta en titt på det. /Jennifer

Hitta utbildningar inom kategorin
Sveriges mest utbildande nyhetsbrev?
Prenumerera på vårt nyhetsbrev och få inspiration, rekommendationer och ett urval av våra bästa tips direkt till din inkorg! 🚀