Språkresa i Tyskland - Forum

2006-07-20 15:38   Cilla
Hej jag funderar på att åka till antingen Berlin eller München nu i höst och plugga tyska. Någon som har gjort det och kan ge mig lite tips eller någon som kanske planerar samma sak?

Ang: Språkresa i Tyskland
2006-07-21 14:46   Madde
Hej Cilla! Jag funderar också på att plugga tyska i Berlin eller München nu i höst...har precis börjat kolla olika alternativ. Hur länge har du tänkt att vara borta?

Ang: Språkresa i Tyskland
2006-08-21 15:50   Eva
Hej Cilla! Jag hade också tänkt läsa tyska i berlin, vill åka i okt-nov, när ska du åka o hur länge ska du vara där? Maila mig gärna på evawadstrom@gmail.com

Ang: Språkresa i Tyskland
2006-09-28 14:33   Daniel
Hej.. Sitter här och funderar på vilken förmedling jag ska välja.. :) Ja ska plugga tyska i munchen i vår och vore väldigt tacksam för lite tips.. Någon mer som ska läsa i munchen, eller har vart där?` vore kul å snacka om de lite.. :) /Daniel larssondaniel@yahoo.se

Ang: Språkresa i Tyskland
2006-09-28 17:14   Cilla
hej! såg att de va ganska längesedan du svarade mitt inlägg men svarar ditt ändå. jag hade tänkt vara bort minst 13 veckor. du då? har bara lite svårt för vart i Tyskland jag ska och vilket boende jag ska välja. hur har du tänkt? cilla

Ang: Språkresa i Tyskland
2006-11-20 22:39   Jack
Hej Daniel! Jag tänkte åka dit i januari nästa år men börjar bli osäker nu. Jag har fått höra att det är kallt och dyrt att leva i Munchen. Det sägs att Munchen är Tysklands dyraste stad. Dessutom är staden helt död på söndagar vilket ger mig ångest bara jag tänker på det. Därför är jag litet orolig nu, vet du någon som har vart där får du gärna berätta för mig vad han/hon tycker. Mvh Jack

Hitta utbildningar inom kategorin
Sveriges mest utbildande nyhetsbrev?
Prenumerera på vårt nyhetsbrev och få inspiration, rekommendationer och ett urval av våra bästa tips direkt till din inkorg! 🚀