Språkresa Berlin 2007 - Forum

2006-09-13 20:55   Johanna
Hej! Jag tänkte plugga tyska i Berlin till våren och är väldigt nyfiken på allt om hur det är att bo/plugga osv. där. Hade gärna bytt tankar med någon som funderar på samma sak. Jag ska åka ensam och har än så länge inte bokat någon kurs eller ordnat boende. Om någon har något att rekommendera så hör gärna av er! /Johanna

Ang: Språkresa Berlin 2007
2006-09-20 16:44   Caroline
Hej Johanna! Jag har oxå funderingar kring att plugga tyska i Berlin våren 07. Just nu pluggar jag till socionom (är 22 år) men jag är så himla sugen på att komma iväg utomlands. Har vart i Berlin två ggr på semester och är helt förälskad i den staden. Du fpr jättegärna maila mig eller adda mig på msn carolajne@hotmail.com om du är intresserad att leta språkkurser tillsammans med mig. mvh Caroline

Ang: Språkresa Berlin 2007
2006-09-25 15:56   Cilla
Hej! jag funderar också på att åka till berlin till hösten och plugga tyska men har inte heller betsällt någon resa och har inte heller ngt boende än. hur länge hade du tänkt stanna där? hade varit kul om man kände någon mer som ska dit så man inte kommer helt ensam! Cilla

Ang: Språkresa Berlin 2007
2006-09-25 20:36   Johanna
Hej Cilla! Maila gärna mig på jojjob@hotmail.com så kan vi prata mer! /Johanna

Ang: Språkresa Berlin 2007
2006-10-01 18:42   Victoria
Heej pa dig!!! Va kul att läsa om en likasinnad =) Jag är i Berlin just nu hos min Pojkvän.. maste säga att jag är helr förälskad i den här staden & vill ocksa plugga här nästa var.. skulle va jättekul att komma i kontat me dig och fler som funderar över samma sak sa man kan hjälpa varandra pa vägen =) Hör gärna av dig!! Mvh Victoria

Ang: Språkresa Berlin 2007
2006-10-02 20:30   Jakub
Hej tjejer! Jag har haft exakt samma tankar som ni, fast med skillnaden att jag tänkte dra dit redan nu i november.Har ni några tips eller liknande - hör av er till mig på min mail: jakub.simcik@gmail.com. Jag har aldrig varit i Berlin förut, bara hört talas om den och läst om den. Kramar Jakub

Ang: Språkresa Berlin 2007
2006-10-03 11:31   Caroline
Hallå Victoria! Jag har planer att åka ner till berlin o plugga tyska nu till våren. Jag har vart o Berlin två ggr på ett år nu. En helt underbar stad, särskilt Kreuzberg är min favorit stadsdel :) Skulle vara kul o hålla kontakten. Har du någon msn eller mailadress? ha det bra! / Caroline

Ang: Språkresa Berlin 2007
2006-10-03 14:48   Victoria
Hej hej! Vad kul att du svarade =) Ta min mail... sidney82_@hotmail.com sa ses vi pa msn =) kram

Ang: Språkresa Berlin 2007
2006-11-07 13:45   Julia
Hej! Jag ska också plugga tyska i Berlin nu till våren. Jag ska åka via IM Education och läsa i tre månader. Kommer att bo hos min syster och hennes man i Mitte till en början men skulle gärna hitta något eget senare. Har du nåt förslag vart man kan hitta något boende? Har du bpkat nåt?? Du kan kontakta mig på MSN om du vill snacka lite! jagojulle@hotmail.com Mvh Julia

Ang: Språkresa Berlin 2007
2006-11-07 16:10   Jakub
Kolla www.wgcompany.de. Annonserna är på tyska men du kan ju alltid kopiera texten och köra över den till babelfish. Tänk också på att tyska lägenheter inte innehåller några vitvaror så det är kanske lite smartare att hyra möblerade rum. Jag lämnar själv sverige den 19 november för Berlin och kommer den första 1 ½ månaden bo i Kreuzberg och gå på Prolog. Dom var några av dom billigaste. Se också till att inte fixa studierna genom en förmedlingsfirma. Dom tar avgifter för sina tjänster, och det är egentligen ganska onödigt eftersom alla språkskolor ändå har hemsidor på engelska. /Jakub

Hitta utbildningar inom kategorin
Sveriges mest utbildande nyhetsbrev?
Prenumerera på vårt nyhetsbrev och få inspiration, rekommendationer och ett urval av våra bästa tips direkt till din inkorg! 🚀