SHANGHAI sommaren 2006 - Forum

2005-11-13 10:09   Jenny
Är du intresserad av att lära dig mandarin och åka till världens coolaste stad, nämligen Shanghai. Jag har bestämt mig för att åka dit på en 13 veckors sommarkurs sommaren 2006. Om du är intresserad av detta eller av annan anledning skall till Shanghai så får du gärna höra av dig. Min mailadress är ekmanjenny@hotmail.com så det är bara att skriva. Kram så länge!

Ang: SHANGHAI sommaren 2006
2005-11-13 14:09   Andre
Hej! Ja ,alltså, jag har länge varit fascinerad av asien och gjort några resor där tidigare. Och nu börjar det kännas att det är dags att bege sig igen... Om man dessutom kan förena nytta med nöje blir det ju ännu bättre, som att t ex lära sig ett språk. Blev riktigt sugen på en språkresa till shanghai när jag börja läsa mer om det och läste andras erfarenheter av det. Jag studerar nu också på ett program på Örebro universitet, men det hade varit så gott att få komma till shanghai till sommaren! Om jag känner att min ekonomi tillåter det och jag inte är i akut behov av att jobba stenhårt nu till sommaren, så tror jag att det blir av... Man kan alltså få bidrag/ lån från CSN för en sån här resa? Har du koll på det? Ha det gott! André

Ang: SHANGHAI sommaren 2006
2005-11-14 16:07   Jenny
Hej André! Kul att du vill åka till Shanghai. Jag har rätt bra koll på det här med vad som gäller om man vill åka till Shanghai och plugga. Du får CSN bidrag + lån (totalt 8500kr) om du pluggar mer än 13 veckor. Sommarkursen är 13 veckor så man har rätt att få bidrag och lån. Jag pluggar själv på KTH och har egentligen en tenta i slutet av maj men jag ska försöka ta den tidigare så jag kan åka. Sommarkursen börjar den 8e maj. Du kan ju skriva till mig på ekmanjenny@hotmail.com

Ang: SHANGHAI sommaren 2006
2005-11-23 22:42   Nico