Reskamrat Paris i vår! - Forum

2009-10-20 10:28   Karin
Hej! Jag är en 20-årig tjej som funderar på att dra till Paris i vår och plugga franska. Har kollat runt lite på skolor men först och främst behöver jag ju någon att dela lägenhet med då det blir ganska dyrt och svårt att hitta en egen. Helst vill jag dela med en tjej. Är det någon som tänkt åka dit och söker en boendekompis/reskamrat? Hör av er!

RE: Reskamrat Paris i vår!
2009-10-21 18:53   Micke
Hej Karin. Jag har precis bokat in min språkresa till Paris och jag söker någon att dela lägenhet med. Jag är 23 år och kommer att läsa på Accord. Är inte tjej, men hör gärna av dig!

RE: Reskamrat Paris i vår!
2009-10-22 15:48   Karin
Hej Micke! Vad kul! Bara att ha kontakt med någon som ska åka samtidigt är ju alltid bra. När börjar din kurs? Åker du genom en språkreseförmedling eller har du ordnat på egen hand? Du får gärna svara på min mail om du vill! karin.roos@hotmail.com

RE: Reskamrat Paris i vår!
2009-10-26 18:20   Elin
Hej Karin och Micke! jag ska också åka till Paris i vår och jag börjar få lite smått panik över det där med boende. Jag är 20 år och åker med LanGo för att plugga på ACCORD. Jag börjar 11 januari och stannar till slutet på maj. När åker ni? =)

RE: Reskamrat Paris i vår!
2009-10-27 09:40   Micke
Hej Elin! Kul med fler som ska läsa på Accord! =) Själv börjar jag där 4 januari, stannar till slutet av juni. Jag ordnade boende via Avista som jag bokade allt genom. Kommer att bo hos en värdfamilj de första veckorna medan man letar annat och billigare boende.

RE: Reskamrat Paris i vår!
2009-10-28 18:40   Elin
Jo det börjar kännas som en ganska bra idé att boka genom arrangörerna, men det är ju så orimligt dyrt bara.. :/ Bokar du 3-4 veckor genom Avista eller?

RE: Reskamrat Paris i vår!
2009-11-01 14:23   Micke
Jag vet. Själv valde jag boende hos en värdfamilj med självhushåll, 1.700kr / vecka, billigaste alternativet Avista hade. Studentrum t.ex. låg på 3.150kr / vecka. Ja, jag kommer bo hos värdfamiljen de 4 första veckorna - så hoppas på att hitta annat boende under tiden. www.colocation.fr är ett tips! Har du några förkunskaper i franska?

RE: Reskamrat Paris i vår!
2009-11-02 17:50   Elin
LanGos billigaste alternativ kostar 2940 kr/v, drygt 11700 kr för 4 veckor.. Och då har jag inte tillgång till kök, så det känns rätt ovärt.. :/ Men snart har jag väl inget annat val känns det som.. Lite förkunskaper har jag väl.. Jag har trots allt läst franska från 6an till 2an på gymnasiet, men jag är så KASS så vi får se hur det går :P Du då?

RE: Reskamrat Paris i vår!
2009-11-03 14:06   Micke
Jo det är, som du säger, orimliga priser. Hehe okej. Går en nybörjarkurs snabb takt, just nu. Så kan verkligen inte mycket men kommer inte helt oförberedd i alla fall. Ska nog gå bra :) Har du någon mail?

RE: Reskamrat Paris i vår!
2009-11-04 18:37   Elin
Att försöka hitta boende tillsammans låter som en bra idé i mina öron =) Det är egentligen inte så svårt att hitta, det blir bara så dyrt om man ska fixa själv.. elin_s89@hotmail.com

RE: Reskamrat Paris i vår!
2009-11-10 14:44   Johan
Hej Testa www.sprakresa.se eller www.sprakreseforum.se. Där har dom ett forum för folk som vill hitta resekamrater. Kanske har lite tur där :)

Hitta utbildningar inom kategorin
Sveriges mest utbildande nyhetsbrev?
Prenumerera på vårt nyhetsbrev och få inspiration, rekommendationer och ett urval av våra bästa tips direkt till din inkorg! 🚀