Räcker 3 månader i New York? - Forum

2008-01-06 23:18   Andreas
Hej! Funderar på att åka till New York i 3 månader och gå på intensivkurs i engelska. Enligt tester som jag gjort på nätet bedöms jag vara intermediate. Hur mycket hinner man lära sig på 3 månader? Vilken nivå uppskattar ni att jag kan nå? För att maximera resans syfte vill jag helst slippa prata svenska. Är det många svenskar som åker till New York? Vilken plats ska jag välja annars? Mvh Andreas

RE: Räcker 3 månader i New York?
2009-03-27 17:22   Linda
Jag tycker att man absolut hinner lära sig en hel del på 3 månader, speciellt då det är ett språk som man har studerat i många år. Jag åkte ner till italien i 3 månader och kunde ingen italienska innan, men eftr 3 månader var spårket helt okej. För att svara på dina andra frågor rekommenderar jag dig att kontakta institutet du är intresserad av att åka med. Om det är en svensk förmedling så är det stor chans att det finns andra svenkspråkiga, men ofta finns det andra internationella elever skolan. Ett annat alternativ är att åka över sommaren till USA för att jobba på ett camp, eller kanske som au-pair. Då kpmmer du få prata en hel del engelska. Lycka till!

Hitta utbildningar inom kategorin
Sveriges mest utbildande nyhetsbrev?
Prenumerera på vårt nyhetsbrev och få inspiration, rekommendationer och ett urval av våra bästa tips direkt till din inkorg! 🚀